Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 456 ggr
SaraB
0

Koppelfråga

Kan man hoppa med ett sådant hundkoppel som ett koppel dras ut ur? Alltså inte tävlingshoppa, utan hoppa på skoj! Drar det i kaninen?
Någon som har erfarenhet av det?
Ja, berätta lite vad ni tycker och tänker.
OM jag köper ett sådant koppel är det förstås i den minsta storleken. ^^,

Bifogar en länk för en bild med kopplet:
http://skallajama.se/images/katt-koppel.gif

Tack så mycket!

jees94
0

jag hoppar med ett sånt nu! men letar efter ett vanligt! Men det funkar för Nisse!

Men det kanske inte är så bra att hoppa med det?

myriis
0

Har det ibland när jag promenerar med mina kaniner, men när jag har testat hoppa med det (1 gång) kände jag att kaninen hoppade dåligare, men det kanske är olika från kanin till kanin. Det är iaf förbjudet på tävlingar (hopptävlingar alltså)

SaraB
0

Tack för snabba svar!
Putt!

Yessica
0

jag skulle aldrig vilja använda sånt på mina kaniner, då jag tror det blir för kraftigt ryck då.. =/

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

[Niike]
0

Jag använder det till mina kaniner ibland och det funkar utmärkt. Ändå är det inte minsta storleken heller. Dock hoppar jag inte med det så ofta. När jag har gjort det någon gång drar jag ut lite "lina" och håller i så det inte drar.:)

annaforsgren
0

jag annvänder ett sånt ibland, när vi är ute i skogen och han springer som en dåre, så att jag inte hänger med, det drar nästan ingenting, men det kan bero på vilket koppel man har.

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Mysterious
0

ska skaffa ett sånt till alfred

Mysofi
0

Min kompis hade ett sånt till sin kanin, och jag tyckte det verkade smart så jag köpte ett sånt till Sofi och Melvin, men tyvär var de för "svaga", så de kunde inte dra det… Men min kompis kanin är några storlekar större om man säger så, så jag brukar använda det när han bor hos mig och jag tycker det är toppen!!

SaraB
0

Ok, då kanske Molly o Mimmi också är för små för det..? De kanske man kunde ha om man hade större/starkare kaninraser då.. : )

[Niike]
0

Molly och Mimmi är väl dvärgraser? Jag har en löwenhona och en dvärgvädurskorsning på 1.8 resp. 2 kg som med lätthet klarar av rullkopplet:) Så det ska nog inte vara några problem. Och somsagt har jag inte minsta storleken heller … :)

Nicolina
0

Buffen är en Dvärgvädur och han drar ut det kopplet utan problem! Har en liten variant av det kopplet här hemma som egentligen är till hunden men det har fått tjäna som kaninkoppel ett par gånger!

SaraB
0

#10, ja, Mimmi o Molly är löwen/hermelin/teddy ! Det kanske inte är ngra problem då…? :)

Keligast
0

Har ett likadan koppel dom på bild #0 DEt fungerar jätte bra,man behöver inte springa och skräma upp kaninen då :)

Stravaganza
0

Man kan använda ett sånt. Min kompis gör det och det går strålande bra, jag har själv funderat att köpa ett sånt, men det ska jag nog göra tids nog.

SaraB
0

#13, NEJ, precis. ;) Och när jag hoppat med Mimmi med vanligt koppel så snurrar det runt bakom henne och hon blir stressad!

[Niike]
0

#12 Inte alls. Tycker det är bättre än vanligt koppel när man ska låta dem springa lite, för då slipper man som Keligast (du heter Tina va?:P) skrev, inte springa efter kaninerna och skrämma upp dem.

KvirrZ
0

Jag har sådana koppel, Pepsi drar ut det alldeles utmärkt, Isaac drar jag ut allt koppel åt och spärrar så han slipper dra då han inte riktigt orkar ännu.

- Mvh Emma

SaraB
0

Okej, jag ska nog köpa ett sådant idag! ;)

Keligast
0

#16 Ja, Tina var namnet ;)

[Niike]
0

#19 Haha, vad jag är duktig^^ ;)