Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 265 ggr
Clariiz
0

Petiga kaniner

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hehe. Mina kaniner är syskon men vill inte äta av samma gräs åsånt. Mina ena kanin får varje dag maskrosblad och ett sorts gräs. Min andra kanin får lite maskrosblad minst varannan dag medan den äter ett annat orts gräs en den andra xD. Sedan får dom ju båda två: Carrier pellets, Lottie pellets (äpple,morot) och et sorts blandfoder (yttepytte lite).

Sedan får dom äpplen, smultron, jordgubbar, moröter då och då.

Och sedan får dom varsin äppelkvist varjedag att vässa tänderna på.

De ska alltid ha samma frukost och samma kvällsmat xD. Och jag håller mig exakt till dte här schemat haha. Och de ska bara bli handmatade om det gäller, sina favvogodisar (dvs. bruna små "kuddar" fyllda med äppel och yoghurt) eller smultron och jordgubbar. (?)

Så även om det bara är två kaniner tar det MINST 20 min att göra allt det dära. Sedan ska man ju kela å hålla på också xD. Får räkna med att det tar MINST 3 timmar varjedag utehos kaninerna för allt ska gå precis som dom vill ha det ;).

Petiga kaniner?

(på bilden: Ping Pong som bebis innomhus.)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

huldisen
0

Jag tror att doms matte skämmer bort dom :D

myriis
0

;P Tar minst 15 minuter för varje kanin hos mig typ.. ;p

Clariiz
0

#1; haha jo så är nog fallet xD. Men kaniner lever inte allt för länge.. Då ska de väll ha det bästa medans dom lever xP ;)

#3; okej haha.. Fast med det räknar jag bara fodringen (dvs. pellets) sedan plocka gräs å byta vattnet tar ju en stund xD

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com