Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 535 ggr
YlvisPylvis
0

Kanin som bits

Vad sjutton gör man med en kanin som bits. Idag har han huggit mig hårt, han höll kvar och ville inte släppa. Kan inte förstå varför han gör så här. Försöker träna med honom och han skuttar lös flera timmar om dagen…. hur ska man få bort sånt här! Han skall ju kastreras men hjälper det mot detta?

aggabagga
0

När vi köpte vära kaniner sade de att man kunde knäppa kaninerna lite löst på nosen om de bet. Jag har själv använt knepet, och min kanin bits aldrig!

Tänk på att du inte gör det för att vara taskig mot kaninen, så gör väldigt löst. De fattar efter ett tag att du mena att det är dåligt.Glad

Jag hoppas att det hjälper!

♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥   ♥

/Agnes & Långöronen♥

♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥

[Mi-rand-a]
0

Tycker inte alls om de sättet #1 rekomenderar, blir bara irriterad när folk gör så, men jag hade puttat bort lite löst men bestämt och inte ryckt till även fast de gör ont men de visar att han får "respekt" när han bits.

goldcool
0

Usch, stackars dig TS. Han låter aggressiv tycker jag, som håller kvar. Har själv aldrig varit med om så aggressiv kanin själv så absolut - att prova #1:s lösning om Du gör det mkt löst på nosen värt att testa.

Kastrering, tja, kan ju bli något mildare men inte säkert att det behöver sluta. Som sagt, har ingen erfarenhet av riktigt aggressiva…

Även en sak är att ha på sig handskar under en period och "visa att Du bryr dig noll" även om han hugger och bits så han märker att det gör varken från eller till så att han kan minska ned på det och sluta upp, men jag vet inte…

Liljedals kaniner - kaninverkstad / tillverkning

aggabagga
1

2#

Det är ju i princip samma sak som jag menade, hom som tipsade var en van uppfödare.Flört

Jag har gjort väldigt löst när jag nu har använt det, men det är bara i enstaka fall.Flört

♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥   ♥

/Agnes & Långöronen♥

♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥

YlvisPylvis
0

Tack för tipsen…får kämpa på lite till och prova kastrering… Jag som alltid tyckt att kaniner var så myiga och därför köpte en när min dotter ville ha en, nu ångrar jag mig bittert…den här kaninen kan jag ju inte låta henne hantera alls….

goldcool
0

Ras?  Uppfödare? (pm:a)  Eller djuraffär?

YlvisPylvis
0

#6 dvv rex, uppfödare (pm:ar dig! )

goldcool
0

#7 Tack. Kanske ett tecken i sagan om dvv-rex, hur hastigt och lustigt har uppfödningen / importen gått egentligen?

Det lär väl vara tyska och danska linjer i huvudsak där bakåt vad jag förmodar. Men jag tänker inte vara den som lägger allt ansvar utomlands, ABSOLUT inte. Dom som tar hem djuren har väl en hjärna att tänka med också.