färg, ras, päls??????
hej! :D
jag har precis fått min andra underbara sötnos ^^hon heter Tofflan är är två månader gammal :)
jag undrar Vilken färg?, pälssort och ras ni tror att hon är ;)
hon är ganska liten (2dm ungefär) och gillar att skutta runt :3
tacksam för svar :P
(bild kommer snart :) )
Svart wiener? Ras vet jag inte kanske angora?
#6 hhmmm…. det skulle vara väldigt skumt om hon var en angora eftersom pappan var lejonhuvad och mamman hermelin :S

#7 men då vet du ju vilken blandning hon är O.o
You can't spell Bitchy without Itchy
#7 Då är hon ju en blandras mellan hermelin och lejonhuvad :P
#7 då är hon en korsning mellan lejonhuvad och hermelin;) svart winertecknad är hon iaf. Pälstyp överlåter jag till någon annan:)
/Louise Andersson
Hasselöns Kaningård
Hon ser i alla fall fuchspälsad ut.. Gissar på att det är något mer än lejonhuvad och hermelin, särskilt med tanke på öronen. Öronen ser för långa ut, tycker jag och fel form dessutom. Inte helt otänkbart att det är dvärgvädur inblandat också.
#11 Min hermelin/lejonblandis har lika långa öron. ;o
jag undrar också om ni tror att hennes päls är sådär lång hela hennes liv eller om det typ kommer att falla av :S
mamma tror att det bara är bebis fluff ;)
#14 Hur gammal är hon? Min hermelin/lejonhona hade kjol och man när jag fick henne… Nu har hon ingen kjol och endast lite längre päls uppe vid öronen.. Så jag tycker det är "skumt" att din har så lång päls på hela kroppen.. och inget alls på huvudet nästan!
#12: Tycker det ser ut som om det kan vara dvärgvädur i honom.
#14 hon är bara två månader ;)
#16 kanske det ;)
Hon ser absolut mera fuchs-pälsad än lejon/teddypälsad ut men det är ju recessivt (?) så då finns det på båda föräldrars sida
#18: Stämmer att det är recessivt.
#18 recessivt?? men tror du aatt det kommer att försvinna eller kommer hon alltid att vara lika långhårig???
vad är recessivt och kommer det alltid att vara långhårigt??? :)
ser ut som en jamora :)
#21: Recessivt har med genetiken att göra. Ett recessivt anlag måste båda föräldrarna bära på för att ungarna ska kunna bli det. Om hon är fuchspälsad, vilket hon ser ut att vara, så kommer hon inte fälla av utan vara långhårig hela tiden.
#23 okej :)
Hon ser inte ut att vara lejonhuvad alls eftersom huvudet är helt korthårig. Håller med Ninni om fuchspäls.
#25 okej :) då vet jag :P
Teddy kan hon inte vara så det är väldigt reccesivt. kaniner kan inte ens vara teddybärare.
Tror snarare på fuch/lejon/dvv blandning :)
#27 Vad grundar du det på? Jag har fått teddy efter lejon/lejon parningar, särskilt efter en specifik hane
#28 Har dem behållit teddypälsen vid 2 års ålder? Jovisst kan det bli teddysar efter två lejon, men det är väldigt ovanligt.
Menar bara att det kan vara väldigt svårt att få teddy igen när man blandat in annat i linjerna.
men visst är hon söt iaf ^^
#29 Ja det har de, iaf 2 av dem. De andra vet jag inte.
#31 Okej, vad coolt! har du kvar någon av dem? :)
#32 Nej, inget jag vill ha eftersom jag avlar mot utställning.
Vet att det är en satinangora inparad "i tidernas begynnelse" som ligger bakom bla mina djur, skulle kunna vara den som spökar.
Hemska pälsar blir det iaf, tovar som bara den innan de har fått vuxenpäls.
#33 Är nog därför dem fått teddypäls, för att angora är inblandat. :)
#34 Men vad är egentligen teddypäls, alltså vilket anlag handlar det om? Bara undrar för att jag inte vet ;)
#35 Egentligen så vet jag inte själv.. :P
#36 Kanske ingen som vet, hehe ^^ Skulle ju kunna vara så enkelt som lejonhuvat + angora.
#37 Lina R (här på forumet) har en hona från en sådan kombination. Hon är som en liten Angora. :) http://www.teddykaniner.ifokus.se/discussions/4fbccf9ed4ebea6bc5000874-angora-lejonhuvad-korsning
#38 Jag vet, jag har fött upp pappan till henne 
#39 Jaha 
#41 Nej inte bara du, det var ju flera som skrev att hon ser fuchspälsad ut ;) Den på din bild ser dock inte särskilt Hermelinaktig ut, säker på att hon var rasren?
#42, så säker man bara kan bli.
#43 Oki :)