Utfryst :(
Vi sålde Cahsew i fredags, men eftersom det blev slagsmål mellan henne och familjens gamla kanin så ville de lämna tillbaka henne. Vi fick henne igår kväll och försökte introducera henne för Charlie igen (som hon har bott ihop med sedan hon föddes). Det slutade med att Cashew blev jagad av sin mamma som försökte attackera henne…
Idag gjorde vi ett nytt försök, men det fick samma konsekvenser…
Kan det vara så att Charlie har blivit brunstig nu när alla ungarna försvann? Att det är därför hon inte accepterar Cashew längre? Hon springer nämligen direkt över till Willows bur efter att ha jagat henne…
Kan man göra något för att de ska kunna gå ihop igen? Just nu har vi satt Cashew i Charlies Hage och Charlie får bo i Junis gamla bur.
Hon har brunstat medans hon haft ungarna med :)
Så jag tror inte det har med saken att göra.
Har ni testat på neutral plats?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1 Vi introducerade dem utanför buren. Men det är ju jättekonstig för de var bästa vänner i fredags liksom. Luktar Cahsew konstigt eller vad handlar det om? 
#2 Kan vara att hon luktar nya hemmet ja. Ta det i etappet så kanske det går :) håller tummarna :P
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Kan de bo brevid varandra ett tag? Du får väl göra en långsam introduktion helt enkelt, men det bör ju kunna funka till slut.
Kaniner kan vara riktigt kinkiga mot gamla kompisar om de är isär en liten stund. Bara att "börja om".
På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr
#4 Jobbigt :/ Mjo, de bor bredvid varandra nu, så jag får testa igen om någon dag och se hur det går. Hoppas Charlie skärper sig!
#5 Det är en svår del i det, har du tänkt sälja Cashew igen kanske det är bäst att bara försöka ha henne själv fram tills dess? Tyvärr är ju kaniner knepiga med att komma överens. :/ Tog ett tag för mig att få det att funka men det går nu. Hoppas det löser sig!
På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr
Jag vill inte förstöra stämningen men jag har försökt det där en gång.
Två kullsystrar som bodde tillsammans, visserligen tillsammans med deras bror men ändå. Den ena fick ungar (tjuvparning) och fick bo ensam medan ungarna växte upp. När vi sedan skulle sätta ihop dem igen bråkade honorna med varandra, mycket. Vi var ihärdiga och efter flera veckor gick de tillsammans igen utan att bråka även om det var lite tryckt stämning i början. Vi tänkte att allt var bra.
Men på hösten (detta hände på våren) så började de bråka igen, utan synbar anledning. Efter ett par veckor gick de ihop igen och allt var bra. Samma sak hände på våren och nästa höst men då orkade vi inte mer. Det var stressande både för oss och kaninerna att gå igenom samma procedur varje vår och höst och vi sålde den ena honan då vi bara hade en bur.
Jag hoppas dina kommer kunna gå tillsammans igen men det är inte säkert..
Det är svårt att ge bort vänlighet.
Den kommer hela tiden tillbaka till dig.
www.hoppfullt.blogg.se
#6 Mjo, det är bara det att vi har så lite plats på balkongen nu, så vi vill gärna kunna ta in en av burarna. Vi vet ju heller inte om eller när Cashew hittar ett nytt hem. :/
#7 Usch vad jobbigt! De var ju bara isär mindre än ett dygn, så jag tycker det är konstigt att Charlie är så fientlig. :(
Tror att de är att hon luktar andra kaninens hem och lukt :/
/Christel & kaninerna! 
#9 Ja så är det nog :/ Cashew kände igen Charlie och var nyfiken och luktade på henne, medan Charlie försökte attackera. :(
Har du testat att gnugga Cashew med en filt eller liknande som luktar hemma (eller Charlie), för att få tillbaka rätt lukt?
#12 Okej