Leksaker till kanin?
Hej,
Behöver tips? på roliga saker en kanin tycker om.
Toarulle gillade han att putta och leka med men tyvärr åt nästan upp den så det gick inte. Kartong med hål i gillar han.
Sedan har han gnagarboll och boll me pellets i som han får jobba för att få ut.
Sen en till fråga om någon vet varför han äter sitt bajs? och då menar jag dom runda kulorna (alltså det vanliga bajset).
:)
Min lilla kanins favorit är en rund trägrej med en pingla i som han slänger runt överallt. Sen gillar han att rulla petflaskor när han är ute på golvet, och springa i katternas tunnel.
Tyvärr kan jag inte svara på din "bajs-fråga" då jag aldrig varit med om det:P Finns det annat än "vanligt" bajs? :P
¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤
Pingebollen är ganska uppskattad här, men mest tycker de om att vara ute i hagen och springa i tunnlarna.
#1 Ja kaniner har nått som kallas nattbajs, det är en mjuk ganska illaluktande (säger de som kännt lukten) avföring som kaniner ska äta direkt från rumpan.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
#2 Ahhaaa :P Lät ju inte så fräsht :P
¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤
om det inte är en utekanin kan du prova att gräva ner pellets i snön. ( platta inte till snön utan lägg den åvanpå)
jag menade om det ÄR en utekanin
Mina kaniner har ett plaströr som de springer igenom :)
Men de har även en liten boll med en plinga i som man nästan får på sig när man är inne hos dom 
#5 Det är en innekanin :) Tänkte ha han ute på sommaren på vårat landställe. Men just nu får han vara inne :)
#1 haha ja låter inte fräscht men är tydligen nyttigt eller något haha.
#6 hahah ! Ja men det ska jag prova att köpa :) han gillar att putta på saker. Han brukar ta tag i bollen med pellets innuti och slänga iväg den :D. För hittar inte så mycket leksaker i djuraffärerna till kaniner mest till hund och katt. Men boll med pingla det är för katt va? :)
Den här hemsidan tycker jag är kul med lite olika leksaker och grejer till kaniner och andra djur ^^ http://www.zooplus.se/shop/gnagare_smadjur
#7 en boll med pingla i är en kattleksak men den går lika bra till kanin
att den äter bajs är normalt, mycket näring i de mer "gröna" bajset :)
lesker vet jag inte då mina inte leker med något utom att dom älskar att springa i tunnlar :)
Min har någon grej som är till för kaniner och marsvin :P i trä med runda ändar och "träpinnar" runt om, så är pinglan där i :P
Tänker att han kanske skulle fastna på något sätt om han lyckas bita sönder plasten, en av mina katter gjorde det en gång så bollen fastnade i läppen på henne :/