Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 1251 ggr
sfut
0

Ljung?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Såhär på vinterhalvåret är våra kaniner väldigt förtjusta i ljung men bryr sig inte nämnvärt om den på sommaren. Är det någon som vet hur den är i närings- och mineralvärde? Vi brukar ge en hel del ljung nu eftersom de är så glada i den. Är den någon annan som ger ljung?

Jag kommer på två anledningar till att de tycker så mycket om den nu, antingen innehåller det något som kaninerna behöver just på vintern eller så är helt enkelt allt annat som finns på sommaren mycket godare. Ljung är ju vintergrön så den håller sig ganska fräsch även om vintern även om den inte är så häftig på sommaren.

Det är svårt att ge bort vänlighet.
Den kommer hela tiden tillbaka till dig.

www.hoppfullt.blogg.se

Lina R
0

Ljung är nog lika god sommar som vinter, det vill säga relativt ^^. På människor är ljung starkt lugnande, prova sätt en stor bukett nyutslagen ljung i ditt sovrum på sommaren - och se till att du är ledig dagen efter ;-)

/Lina R

Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se

Sussi89
0

Vågar ni ta in ljung!! Förvånad Jag är inte skrockfull men ljung skulle jag aldrig ha inomhus.

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

sfut
0

Vi tar inte in utan ger åt kaninerna. Men varför skulle man inte kunna ta in ljung?

Det är svårt att ge bort vänlighet.
Den kommer hela tiden tillbaka till dig.

www.hoppfullt.blogg.se

Sussi89
0

Man bjuder in döden om man gör det Foten i munnen

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind