"stryker" sig mot saker.
Jag undrar bara varför stryker sig kaniner mot saker? Min kanin gör det så han stryker liksom hakan mot saker han aldrig sett förr. Alltså nya grejer.
Han gjorde mycket så när vi var hos en kompis, strök sig mot allt som han hittade. Gör de detta för att sätta sin doft på saker och ting? =)
¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤
Precis, de har små doftkörtlar under hakan som de stryker mot saker för att markera dem. :) Om de är på en ny plats/nya grejer brukar de stryka väldigt mycket, allt ska markeras! ;)
På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr
Ahh, precis som katter alltså :P Förstod nästan att det var det det handlade om :P
¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤
Alltså det gör inte så många kaniner tycker jag? Jag har haft MÅNGA kaniner genom åren och bara två har strykt hakan mot allt (mina två första faktiskt) men dom var väldigt dominanta, haniga, mkt hormoner och skvätte mkt kiss, var aggressiv och kastrerades.
#3 Hmm.. Alltså, jag tror inte ens att min kanin är könsmogen än :P
Han är bara 10 veckor.. Så vet inte om jag tror att det är just därför han gör det.. Men jag kan ju ha fel :P