Vinterbur i källaren..?!
Nu i sommar tänkte jag "jobba" lite nere i våran källare. Jag tänkte göra en ganska stor, trevlig och lyxig (
) bur i källaren.. Men jag skulle behöva lite ideér och bilder hur jag ska göra ? Men jag tänkte på en sak i alla fall, att det kan ju vara kallt på väggarna och golvet i källaren.. så jag kan väl ha frigolit under burens golv och lite på sidan om den står mot en vägg ? Men absolut inte så ninerna kan bita på det!

Hej! Låter jätteintressant det där med en lyxbur i källaren:) Loca visa bilder sedan när den är klar:P
Frigolit skulle nog gå bra, även gullfiber, den gula bomulsliknande saken man isolerar väggar på hus med. Det skulle nog vara jättebra, om inte kaninen kan tugga på det:)
Lycka till!
Kramar///Carro
Jag har mina kaniner i ladugården och där bli golvet kallt på vintern. Men jag lägger ett extra tjockt lager spån och sen massa halm, och då blir det inte lika kallt. Så det funkar utan frigolit också. Men hur hade du tänkt göra så att kaninerna inte biter i frigoliten?

Jag har min kanin i garaget, så det borde gå, att du har dina kaniner i källaren alltså.
Jag tror inte att du behöver frigolit ^^ Kaninerna klarar sig bra med lite extra spån och halm om det är kallt :)
har du -27` i källaren, så ok. Annars aldrig isolering till kaniner!
#5 Ska man inte ha insolering till kaniner?
#6 Då måste man veta exakt vad man gör för att inte få motsatt effekt.. Gör man fel så kan det bli så att kylan stängs inne på vintern och värmen stängs inne på sommaren.
Jag tycker du ska ösa på med halm så fungerar det nog :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Som Tina säger i #8:…

okej , tack så mycket! Jag tänkte göra en bur där eftersom vår bur vi har på vintern inte är så stor..
#2, Niike jag har nog inte frigolit.. eller nått sånt! Nu när jag läst vad ni skrivit.. men jag tar mycke hö då
men är det okej om man tar en filt under buren bara? det borde väl gå bra?
#10: Nja, igentligen inte.
Står buren dirrekt på golvet, så jämnar filten ut ojämnheter mellan golvet och buren. Detta gör att buren har bättre kontakt med golvet och blir därmed kallare.
Ska buren stå på golvet, och du är rädd att det ska bli fukt i den, så är det bättre att klippa till en bit plast som täcker golvet precis under buren..
Det bästa är att ha ben (i arbetshöjd) på buren, så blir det inga probs på sommaren heller..

jätte rolig idé

#11 , vilken sortes plast menar du?

okej , men såhär har jag uppfattat att jag kan/ska göra; jag gör en bur av nått sortes slag , kan ha plast under buren som täcker precis golvet som buren står på. Det är bra att ha buren i arbetshöjd.. men vad ska man ha buren under då? Och ha mycket hö och halm i buren! Rätta mig om jag har fel (?)
#14: Du har fattat det rätt!
Det du kan ha buren är till exempelt 4 ben som du enkelt snickrar dit! Ungefär 50 cm höga ben blir nog bra? Eller 60 cm.
Annars kan du ställa upp buren på en bänk av något slag. Då är det ju bra om det finns luckor där på bänken så kan du lägga in alla kaninsaker i lådorna och luckorna så blir det inte så stökigt heller!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
japp, som #15…
#17: Aha, det är en "innebur"…då kan du ställa den på en friggolit-isolering, men det räcker med ca 10mm tjock…
Du skrev att du skulle "göra" en bur….

jaha , nu fattar jag hur ni förstått det! Men nu fattar ni hur JAG menar va?
#19: jaa, nu fattar jag..
Det finns flera här på forumet som har det så, kolla gamla trådar…

vad ? jag fatta inte,, lite trög idag
#21: Det…..finns….flera….här…som….har….bur….med….lekhage…av….kompostgaller…
…i källaren…kolla…deras….gamla….inlägg…hur…de…har….gjort….!!
Bättre nu…?
.

jaaa , men hur får jag reda på deras inlägg då?
väldigt trög idag

okej , tack

det kommer inte fram nånting 

Klicka på "bilder" eller "Bur och aktivering" och titta där :)

jag gör en ny tråd där andra kan ge sina ideér i bilder o såå , så ni vet

nya tråden heter; Ideér och bilder . Så nu kan ni skriva där istället..
Källare kan vara fuktiga, kolla först så att inte din är det,
annars låter det som en bra idé och jag säger inget till mina kaniner så att de oxå vill ha så;)

HAha , bra psyko ;) annars kanske dom flyttar hem till mig och mina niner ;)
# Ja det låter härligt för min egen del;D