Gissa rasen
hej alla kaninälskare :D Nu kommer jag med lite av en utmmaning till er. Jag hade en kanin från att jag var 9 till jag var 18 som jag aldrig visste varken ras eller ursprung på. Så jag skulle vilja ha hjälp av er experter med att försöka sätta en eller flera raser på henne. Let the games begin! (Har fler bilder ur olika vinklar men dom kommer jag inte åt just nu)
Alaska? :P
Ja jäklar hon ser ju lite alaska ut :D
Gotlandskanin?
Öronen ser inte ut som en alaskas, skulle även kunna vara en vädurskorsning. Vad vägde hon på ett ungifär?
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
En kanin är inte Alaska bara för att den är svart ;) Helt fel typ för att vara Alaska.
Gissar på någon slags korsning, ala "dvärgkanin"
Ja hon var tung dock vägde 4,5 kilo så hon var inte så dvärgig i storleken. Men hon såg ut som en dvärg i kroppen. Och hon hade en tendens att hänga lite med ena örat när hon var riktigt avslappnad ^^
#6 Nej, men de kaniner som säljs som dvärgkanin på djuraffärer kan ofta hamna långt över 2 kg. Därför jag skrev "dvärgkanin"…
Min syster har en "Dvärgvädur" köpt på djuraffär, han väger närmare 4 kg och har korta ståöron. ^^
Öronen är långa och lite på svaj, så kanske inblandning av vädur.
Annar så är typen och vikten väldigt väl överrens med Gotlandskanin.
/Lina R
Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se
#7 Ja men precis ^^
Vi köpte henne av en tjej som hade uppfödning men har för mig hon sa att hon var resultatet av en tjuvparning. Hon var enda unden i kullen också :)
#8 Jaha vad coolt kanske var en liten sån jag hade då :D
det måste vara en gotlandskanin, väldigt lik iallafall!
Vad skönt mysteriet löst :D
Jag gjorde en ren gissning för det var ganska lik mina alaskor på kaninspelet xD
#12 Ja jag har sett dom på den hemsidan och måste hålla med dig ;) Hade man gjort den här kaninen till en tecknad figur hade dom nog sett väldigt lika ut ^^ Speciellt med den där jätte hakan ;)