Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 908 ggr
[Jawa´s]
0

Julklappar till kaninerna

Nu börjar det närma sig december och jul. I vår familj är det en självklarhet att även djuren får julklappar.

Jag funderar på att göra nån "adventskalender" till mina och ge något litet gott varje dag fram till jul. Hade även varit roligt om det gick att hitta några ätbara kransar, kanske något man själv kan göra av mjukare grenar?
Själva julafton får mina kaniner fira den 22a innan jag åker bort en vecka. Frågan är bara vad de ska få för något…

Ska era kaniner få någon julklapp och vad i så fall? =)

[lucke]
0

Självklart! Köpte "nyttigare" godis som ligger i en stock. Om jag hittar, så blir det ev nån klurig leksak också.

Åh, såg just denna: http://www.teddytassen.se/webbshop/kanin/jul-2012/julkalender-for-din-kanin-2012-839.html Tyvärr är jag väldigt nojig när det gäller vad min skrutt får äta, annars var det ju en kul grejGlad

ninor
0

Kommer inte ihåg vad Elliot fick i julklapp förra året förutom en godisstång. En sån där med frön och lite torkade frukter på etc. Eller jo just det, mamma hade köpt en "glass" åt honom. En våffla med kaningodis i, men han tyckte inte om den och åt därför knappt något. Han fick även något av min mormor. Jeez, stod nästan "Elliot" på fler paket förra julen än vad det stod mitt namn… Tungan ute

Han och Mio får någon julklapp även i år, men har inte bestämt vad än.

[Taxie]
0

Ska köpa julklappar till kaninerna när jag ska till Ullared nästa måndag. Vet ej vad de har för utbud, men hoppas det är bra :)

[Guldvingens]
0

De hade en massa skoj till kaninerna. Köpte tuggvänliga "skallror" till mina två och dom älskade det :) (finns bild i min blogg på hemsidan)

[Jawa´s]
0

Ni får skriva sen när ni har köpt eller vet vad ni ska köpa =)
Djuren måste va de roligaste att fixa julklappar till! Hunden får en ny sele, råttorna får två nya kompisar, ormen får ett vattenfall från exoterra, fiskarna får flytta till ett större akvarium, kattungen får leksaker…..men så va det dom små kaninerna kvar…

[Taxie]
0

#4 Vad bra, trodde först att dem inte skulle ha så mycket kaningrejer :) Var där för 2 år sen men då hade jag inte kaniner och kolla inte så noga på den avdelningen.

Fridaaaa
0

Har inte råd att ge alla mina djur enskilda julklappar men kaninerna får någon extra god mat istället :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Suskiv
0

Med femton fyrbeningar så blir det inga julklappar mer än att de kommer få ett äpple eller nått annat gott.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

[Jawa´s]
0

putt =)
fixade en adventskalender till mina faktiskt =) Käkade upp all chklad (sååå jobbigt ;)) och la i gnagargdisar istället. Som tur är har jag jämnt antal kaniner, 6st, så det blir 4 luckor per kanin.

dermot
0

Hmm.. Jag vet inte vad jag ska hitta på. ^^

Men det blir väl inget märkvärdigt, har man 20st kaniner så får det gärna bli nåt enkelt och billigt. Lite frukt och grönt kanske…

Fast JAG däremot får en jätterolig (och gullig), lite sen julklapp. :D

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~