Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 1622 ggr
Söderslätts kaniner
0

Blå/egern?

Jag hållar på med att hitta färgkoderna till mina kaniner. Jag har en kanin som det står att hon är blå, men kan inte få ihop det. Kan hon vara egern? http://kanin.ifokus.se/settings/albums/50c5dfc4d4ebea10b018d6d8-nytt-album/pictures/50c5dffcd4ebea5469297c87-nytt-album // Ida Andersson www.soderslattskaniner.n.nu soderslattskaniner@hotmail.com

Fridaaaa
0

Man kan inte gå in på din länk

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Söderslätts kaniner
0

Hmm ok, det ligger under album på min profil. Vet du hur jag kan få fram bilden i inlägget?

Fridaaaa
0

#2 Har du den på datorn så klicka på välj fil, sedan välj fil igen, klicka på den bild du vill ha och seda ladda upp :)

Söderslätts kaniner
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hmm det kommer inte fram…

Söderslätts kaniner
0

Joho der var den;-)

proxima
0

Tycker hon ser blå ut. Vad är föräldrarna samt mor- och farföräldrarna för färger?

Fridaaaa
0

#4 Tycker med den ser blå ut :)

Söderslätts kaniner
0

EEE egern EEU svart wt EE Havanna wt EEU Havanna EUU Havanna EU Havanna E Havanna wt UEE Havanna wt UEU vit BÖ UE Havanna wt UUE vit BÖ UUU Havanna wt UU Havanna wt U wt Japan ( det står ingen färg)

Lina R
0

Med den stammen är det inga problem att hon är blå.

Om båda föräldrarna hade varit havanna-färger, så hade det varit en omöjlighet.

/Lina R

Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se

proxima
0

Fast om UU och UE båda är havana så måste ju U vara gul/brun japan och då måste din kanin vara egern. Fast å andra sidan är det sällan kelkaninstammar stämmer färgmässigt och din kanin ser blå ut ;)

Söderslätts kaniner
0

Hmm men uu och ue är båda havanne och kan u då få ett stort C ? Och e är Havanna… ?

mandyosv
0

Haha tycker den ser havana ut :P

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

Söderslätts kaniner
0

Skrev samtidigt :-) Tänkte att någon av havannorna kanske var Madagaskar i stället? Då skulle hon kunna vara blå

mandyosv
0

#13 väldigt stor skillnad på madagaskar och havana xD

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

Fridaaaa
1

Tycker inte hon ser havanna ut. 
Inte likt alls på dem havanna jag träffat :)

Lina R
0

Ah sorry missade att kolla bakåt :).

Ja, om båda föräldrarna är bruna så måste din tjej vara egern, men hon ser inte egern ut…

/Lina R

www.ronnbacks-kaniner.se

dermot
0

Jag tycker inte hon ser blå ut.

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Söderslätts kaniner
0

#14 hmm ok då är dom nog havanna.

# 16 och 17 Skrattande ja men vad är hon då ?

proxima
0

Vad är hennes kullsyskon för färger?

dermot
0

Har du fler bilder?

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Söderslätts kaniner
0

Här är ett

Söderslätts kaniner
0

Ett till

Söderslätts kaniner
0

Jag vet inte vad kullsyskonen var för färg..

proxima
0

Om du har möjlighet, kolla gärna kullsyskonens färger. På min dator ser kaninen fortfarande blå ut och om någon av hennes kullsyskon inte har en brun färg så kan du vara helt säker på att färgerna i hennes stam inte stämmer.

dermot
0

På min dator är hon mer åt bruna hållet, men vilken färg vågar jag inte uttala mig om.

// Anka

Söderslätts kaniner
0

Ok :-) tack alla för hjälpenSkrattande

zezagena
0

Tycker hon ser mera egern ut än blå spec på foto # 22, kika på denna egern-tös  o jämför Skrattande

Söderslätts kaniner
0

#27 Ja det tycker jag du har rätt i. Min är lite mörkere men har samma nuans som din. Jag har också en blå kanin dom har inte helt samma färg.

Jag tror den här tjejen är egern, men ska bli kul och se hur ungarna blir. Ska para henne med en vit blåögd med kanel på både E och U. Om det då blir nogra blå och svarta unger då är hon blå annars är hun egern… Glad

Lina R
0

Mycket bra plan :).

/Lina R

www.ronnbacks-kaniner.se

Söderslätts kaniner
0

#29 Tack Skrattande