ska skaffa kanin.
imorgon ska vi fara och kolla på en liten kanintjej som heter Nalika.
tänkte om ni kaninduktiga har några tips? åt mig som ska bli kaninägare, det är alltid bra att ha ^^
länkar en sida där det finns en bild på Nalika så kan ni säga vad ni tycker om henne.
http://www.fablernaskaningrd.se/ungar.html
hon är den svarta med en bläs högst upp till vänster.
hoppas någon svarar ^^,
Tänk på att hennes mage är känslig när hon är liten så ge små mängder av frukt och grönsaker i början!
Skräm henne inte utan var väldigt lugn med henne de första dagarna. Vänta med att hålla på henne tills hon gjort sig hemmastadd i buren ordentligt - tills hon börjat äta, dricka och slappna av.
Sen kommer du få många fler tips? av andra ;)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

jätte söt!!! håller med #1

#1 tack, ska tänka på det. känner mig jättenervös, så jag hoppas att allt går bra :)
Kaniner är underbara djur! Kul att du ska skaffa en :)
I början tycker jag att du inte ska lyfta henne och visa upp henne för vänner utan vänta med det. Visst ska dina familjemedlemmar få se henne, men tänk att det ska vara lugnt runt henne. Sitt bredvid buren och prata med henne tills hon trivs :)
Om hon inte äter dem första dagarna bör du inte vara orolig. Många kaniner tycker det är läskigt med en ny miljö, men såfort hon vant sig så äter hon nog ;)
Titta det var Ballerinas syster :D
- Mvh Emma
tänk på att (precis som dom andra skrivit) göra allting lungt och i en lugn takt. Försök inte att lära henne en massa saker utan ta en sak i taget. Ge samma mat som hon fått innan hos uppfödaren och inget annat i början, och sen börjar du vänja henne stegvis. Ha allting (bur, mat, burmaterial, hus, mm) förberet innan så att du kan känna dig lugn. Och glöm inte att ta en massa bilder och lägga in på KIF! :)
så sööt!!:D

tack alla som har kommit med tips?, det behövs :)
#5 Njaa, tyvärr inte, men dom är ju från samma uppfödare :)
#0 vad kul att du ska skaffa kanin :) Annlous kaniner är jättefina :) Såg Nalika imåndags när jag hämtade Ballerina (Fablernas Pyret) Hon såg riktigt söt ut :) :)
#9 Jasså, trodde det var en kull ^^,
- Mvh Emma
#10 på startsidan ser man namnen på kullarna, samt föräldrar :)
#11 Jasså? Men jag kollade bara på hennes länk xD
- Mvh Emma
Såå :) Du får berätta hur det gått ;D

jätte söt!! =) då längtar du säkert ihjäl dig just nu!!:P
Medarbetare på Hundar.ifokus

#15 ja, jag vet inte vad jag ska göra dom veckorna som är kvar, typ köpa bur och sånt, men tiden kommer att gå SÅÅÅÅÅ sakta!
hahah, det tyckte jag också när jag väntade på min kanin. hoppas det kommer gå bra iaf! vad är det för färg hon har då?
Medarbetare på Hundar.ifokus

Vrf blev det inte den andra kaninen? * Nyfiken*

#17 hon är typ mörk grå.
#18 blev mer kär i den här kaninen, fast Nalika var jättesöt.
Ser järngrå ut. Supersöt!:)