Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 422 ggr
Anneliiw
0

Info om Löwen

Hej!

Ja kommer att skaffa en kanin till våren och det blir då en Löwen. Finns det någon som vet var man kan hotta information om just den rasen.???

HAr blivit helt tokig i den rasen Glad

mvh

Anneli I-W

Elina.
0

Rasen heter inte löwen, den heter lejonhuvad.

http://rogersfoto.se/kanin/raser/lejonkanin.html

Anneliiw
0

Ok, tack för infot. En dum fråga men varför säger alla Löwen? Har jag missförstått??

mvh

Anneli I-W

Elina.
0

Löwen är en tidigare benämning på rasen.

Anneliiw
0

Aha då är jag med

Tina-A
0

Har du hittat en kanin eller en uppfödare du bestämt dig för? Eller tar du det som det kommer? :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Lotta_A
0

Själv har jag aldrig haft en lejonhuvad kanin, men dom är hemskt söta. Jag kan tänka mig att du måste borsta den lite då och då, eftersom den har en så stilig lurvig man. :)

Anneliiw
0

JAg håller på att kolla runt för att hitta en uppfödare i närheten av Borås. Ja jag har förstått att det krävs en hel del pälsvård, men det är ok jag har mycke tid för det.

Tina-A
0

#7: Vad roligt att höra :) Lejonhuvade kaniner är ju dundergulliga faktiskt! Hoppas att du hittar en riktigt bra uppfödare med trevliga kaniner

KajsaM
0

Vad roligt med en nin :)

Lotta_A
0

Du måste lova att hålla oss uppdaterade :) Berätta hur det går och visa bilder!

Anneliiw
0

Ja lovar. Ska bli så kul med en nin, har alltid önskat mig en men aldrig haft någon. Är så nin tokig nu och bara längtar. Håller på att bygga en bur nu till min lilla kommande nin.  Min pojkvän är väl inte så glad med allt tjat om niner , men det får han ta.Glad  Tänk man är 34 år och känner sig som ett barn på julafton för att man ska skaffa kanin. Glad

Hopi
0

Jättekul! =) Det är aldrig försent att skaffa kanin!!! hehe Jag skaffade min första i somras och nu har jag två! hehe Det är såååå roligt så!! Helt såld ska jag lova! Det kommer du bli oxå! =)

Anneliiw
0

Som tur är så har jag bur byggandet som gör att tiden går fortare. Min nanin ska få den finaste bur som jag kan bygga. (fniss)

Hopi
0

Vad kul! hehe Det är tur du har buren att greja med då! Så tiden inte går allt för sakta! *ler*

Anneliiw
0

Ja verkligen och detta underbara forum. Är så kul att läsa andras inlägg om detta underbara djur.'

Tina-A
0

Är du dukigt på att bygga burar? :) Hoppas det blir en stor och fin bur, tänk på vart spikarna sitter bara med tanke på kaninen!

Anneliiw
0

Är Faktiskt första gången ja bygger, men det går kanon bra, och ja är jätte noga med allt som tänkas kan skada kaninen, det finns inget den kan skada sig på. Det ska ja se till. Glad.

Anneliiw
0

Buren kommer bli 160lång 70 djup och 60 högså ja hoppas den blir stor och bra.

KajsaM
0

#18 Stor och bra :)

Lotta_A
0

Det är jättekul att bygga kaninbur :) Jag byggde till min förra kanin. Jättestor vart den :) Inte såå snygg, men den var bra i alla fall.

Förberedelserna innan man skaffar kanin är nästan lika roligt som när kaninen kommer hem till en :)

CoNo
0

Jag har en liten löwen!

Ingen extra vård behövs, om den inte har jättemkt man då! Löwen är kända för att ha ett lugnt temperament, men som med de flesta djur är ofta hanar lugnare och inte lika "griniga". Dock kan ju dom bli nosiga osv. Min löwen (jag skriver löwen, inte lejonhuvad, dt blir så långt ;)) är relativt sur men får hon dt på sitt sätt så är hon jättemysig och glad!

Lycka till!