Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 933 ggr
mollysmatte
0

Viftar på svansen ?

Hej

Min lilla löwen hona på 4 månader viftar på svansen lite då och då.

MEN vad betyder det egentligen ? Är hon busig , leksugen eller är hon lite sur på mig

Urgulligt är det hursomhelst !

Sen vore det jätteroligt att få höra vad för personligheter era Löwen kaniner har ?En rolig grej min gör är att hon ska slicka mig på händerna och ansiktet så fort hon hinner

Men sitta i knät vill hon tyvärr inte ! Men det kanske kommer när hon blir äldre.

Tack på förhand

Mollysmatte

Lina R
0

Brunstig, nu börjar tonåren :).

/Lina R

Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se

MsSofieG
0

Min brukar vifta på svansen när hon är irreterad. På mig eller sin kanin kompis-

Anoki
0

Min hona gör så när hon är glad, vilket e när hon är ute och skuttar i rummet eller hoppar. Men hon e ju dock 2 år :)

mollysmatte
0

ahaaa brunstig altså

Är det några fler tecken på när dom kommer i tonåren ?

Molly är så konstig på mig nu för helt plötslig när jag ska plocka upp henne får hon som panik.. springer som en galning runt och vill INTE att jag ska lyfta upp henne. Ibland biter hon i kläderna med

Är detta någon som blir bättre när hon blir äldre tro ?

Tacksam för alla råd

elinyeaah
0

min viftar på svansen då hon är irriterad :)

Mvh Elin

Kaninliv.bloggo.nu

Jockeytilda
0

jag tror min viftar på svansen när han är glad för han gör det när han gräver och när när man kommer :D

En ryttare, en ponny, en blogg, Hoppning, Galopp och Dressyr! www.ilooksharp.horseworld.se

cornelialove
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När min kanin kom i tonåren så blev hon väldigt trotsig och hoppade upp i soffan för att kissa flera gånger, bet på sladdar, bet i kläder och gjorde saker hon vet att man inte får medans hon såg oss rakt i ögonenOskyldigSkäms
Men hon är nog ett extremfallTungan ute

Nu har hon skärpt sig dock, man får ha mycket tålamodTungan ute

[bessiethebeast]
3

Det är ju olika från kanin till kanin. På vissa märker man ingenting alls och vissa ändrar ju personlighet helt. Men som #7 skrev så gäller det att hålla tålamodet uppe så brukar det ge med sig en del.

Min lilla kille har blivit lite busigare. Man märker tydligt att han vet att han tex inte får vara på övervåningen men så fort han får tillfället och ingen är nära honom så kilar han upp! Går man dock upp för att hämta honom springer han direkt ner.

Nu hör jag ljud från övervåningen hahaha… Bäst att hämta ner rackarn…

[EllenAlicia]
0

min hona gjorde det ett tag när hon var osäker, hon gnällde oxå :P

mollysmatte
0

Ok nu börjar jag förstå varför molly hoppar upp i sängen fast hon inte får och idag kissade hon på golvet fast hon aldrig gjort det annars.

Tålamod va det Tungan ute

mollysmatte
0

Hur länge är dom Tomåringar ?

tilde&twix
0

Min hona gjorde så mellan ett halvår och ett år. Då var det oftast när hon tänkte springa iväg alltså när man skulle bära henne pga. brunst.

Med Vänliga Hälsningar ♡ Tilde & djuren ♡ Innehavare av Fairytales Kaniner

MsSofieG
0

Jag har hört att tonårs perioden kan vara från två månader upp till ett år. Så det gäller att ha tålamod oavsett med sin lilla bråkstake ;)

jossanandersson
0

Min kanin viftar på svansen när han är glad och busigGlad

If you live to be 100, i hope i live to be 100 minus 1 day, so i never have to live without you ♥

www.kaninen.blogg.se