(K) Äldre kanin
Sökes: Jag söker en äldre kanin att ha som sällskap till min kaninhona Honey. En hona eller en kastrerad hane som har en vikt mellan 1 kg - 1,5 kg. Minst tre år gammal, dock gärna äldre. Hon eller han måste vara snäll att hantera och orädd. Gärna en hermelin eller en hoppkanin men det är inget krav.
Finnes: Ett djurkärt hem utan barn med en teddydvärgvädur och en lugn, seniorkatt. Honey är född i maj 2007, är välhanterad och fungerar fint med andra kaniner. Hon var skygg när hon kom till mig men är nu säkrare i kontakten med människor. Honey bor just nu inomhus och jag kommer vilja ha henne och sällskapskaninen inne under vintern och våren. Tanken är att kaninerna kommer få bo ute på balkongen efter sommaren om de verkar trivas med det.
Om mig: Jag är snart 25 år. Jag har erfarenhet av djur som kanin, katt, hund och häst. Jag har haft en kastrerad kaninhane boendes med Honey tidigare, han finns tyvärr inte längre.
När jag köper ett djur är det mycket väl genomtänkt, till exempel gällande framtidsplaner. Jag säljer inte mina djur efter köp då jag ser mina djur som familjemedlemmar. Därav ser jag det som positivt om jag inom en månad efter köp har möjlighet att lämna tillbaka din kanin ifall han eller hon inte skulle fungera hemma hos mig och Honey. Jag bor i Örebro men flyttar till Stockholm om några månader. Transporthjälp brukar dock kunna lösa sig om du inte bor på just dessa orter.
Kontakta gärna mig om du har en kanin som passar in på beskrivningen: carro_barro_88@hotmail.com Beskriv din kanin gällande ålder, personlighet och vana av att bo med andra kaniner. Skicka gärna bilder på din kanin.
OBS! Skriv inte i tråden eller PM eftersom det finns risk att jag missar det. Om jag inte svarar inom två dagar så kan du gärna skicka ett nytt mejl till mejladressen ovan.
Oseriösa svar undanbedes.
**Med Vänliga hälsningar Carolina **

Tråden kan låsas då jag hämtat hem en kaninhona :)