Kritik sökes!
Nu öppnar jag min nya hemsida med ny layout :) Sätt igång att ge mig kritik! Jag tål allt och lite till. Har gjort illustrationerna i Photoshop CS6.
.
Söt hemsida men för mycket vitt färg mig:P Jag är sån som vill ha lite färg på sidor ^^, Men jättefin sida annars :D
Sedan ser man inte menyn då det smälter in med bakgrunden :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1 Tack! Jag ska försöka klämma in lite färg i menyn då ^^
.
När man kollar på hemsidan ser man inte att det är en kaninuppfödning vid första anblicken fast det va en väldigt fin teckning där :3
Tycker också att menyn inte syns, såg inte den alls fören jag undrade vart den var
//Joanna
#3 Hm… tycker du att jag ska byta? Ser den oseriös ut?
Bättre med menyn nu? :)
.
#4 Ja nu ser man menyn hehe
#5 Vad tycker du om #4? :)
.
#6 om headern? Det är fin men som en redan sagt: Känns inte som en kaninuppfödning men den är fin annars ;D
Kanske fler kaniner i headern, så känns det mer som kaninuppfödning? Den är väldigt vacker och personlig :) Så principen tycker jag du ska ha kvar :D + Jag gillar menyn :)
Vet inte om man ska ge kritik om resten av sidan också, men i så fall tycker jag det är kul att se hur uppfödarna har sina kaniner, dvs bilder på burar/boxar/hagar/aktivering.
Kring kaninerna gillar jag, speciellt om jag funderar på en kaninunge, om det står lite mer om. Typ personlighet osv, då speciellt mammans personlighet ofta speglas hos ungarna :)
Övrigt är att jag inte är säker på att du vet att du måste bedrivit vitsordad, framgångsrik utställningsavel + ha gått jordbruksverkets kurs för att få registrera kaningårdsnamn i SKAF, läste om dina planer att registrera inför 2013 :) Wienerteckning är inget som funkar på utställningar tyvärr, så ska du regga inom SKAF får du nog tänka om :) Skafkh kan man nog regga i ändå tror jag…
#8 även om man bara blir medlem och inte registrerar gårdsnamn? Heh, ska genast ta bort det annars :)
.
#9, Du kan ju vaa medlem i SKAF :) Det kan vem som helst vara. Men för att regga det måste du avla utställningsmässigt framgångsrikt i 3 år, gå kursen och få rekommendation från din lokalförening typ :P
Grym design, jag älskar vitt och cleant!
Det enda jag kan anmärka på är att headern inte är fullt centrerad.
Angående mera färg så skulle du ju kunna göra rubrikerna i PS, i grönt eller rosa.
/Lina R
Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se
assnygg.stilrenoch bara assnyggg:)
Fin sida, men håller med om att du kanske ska lägga till lite fler kaniner i illustrationen. ;)
Sen rekommenderar jag att du tar och går några steg bakåt med det vita, alltså antingen ljust gult, ljust grått osv. Svart text på kritvitt blir en skarp kontrast, vilket gör det mindre läsvänligt. Bara ett tips?.
På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr
orkar inte läsa kommentarer men jag tycker de var en jättefin sida :)
.::Behandla dina djur med kärlek och respekt::.
🐱Crazycatlady KeepCalm&loveBunnies😎
Jag tycker också att designen är fin :) Jag tycker inte du behöver ändra någonting.
Det som ovan nämnts angående att regga din uppfödning stämmer ju, så det kan du ju ta bort i och med att du inte kan regga den om du inte tänker börja att ställa ut och avla för det :)
Sen undrar jag lite över ditt avelsmål, att få fram friska individer utan ärftliga defekter, men du undviker inavel i och med att de har härstamningsbevis. Det går inte ihop för mig ;)
Annars en fin clean sida!
Ljustadalens kaningård
#15 Haha, såg det nu också. Var nog lite för trött när jag skrev det ^^
.