Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 398 ggr
candieshk
0

Färg på hanen?

Jag har precis startat upp min kaninuppfödning och köpte in en hona som början till min Avel. Jag undrar hur jag på bästa och enklast sätt får fram fler egern-ungar (om det är möjligt, detta är allt jag vet) :)

Egern WT

E: Egern Japan

U: Viltblå WT

UU: Viltgrå

UE: Blå brokad

.

Zvintos
0

Det bästa om du vill få fram fler egern är att para med just en egern. Annars går det att para med en kanin som bär på både blått, brunt och enfärgat då det är vad egern består utav. Ex fungerar en havana med blåanlag, blå med havanaanlag, svart med blå- och brunanlag, viltbrun med blåanlag etc etc. Glad

candieshk
0

#1 Du är en ängel, tack ! Glad

.

candieshk
0

Någon som vet vilka färger kan dyka upp med honan ovan och hanen nedanför? Kanel WT Mor: Japantecknad gul/svart wienertecknad Far: Svart wienertecknad Morfar: Japantecknad gul/brun wientertecknad Mormor: Vit blåögd Farfar: Gul wienertecknad Farmor: Svart

.

-Greta
0

#3 Havanna. Sen beroende på om mamman bär gult eller japan blir det kanel eller brun/gul japantecknade.
Om hanen bär på blått kan det även bli egern. Och beroende på om det är gult eller japan som mamman bär på blir det beige eller egern/gul japan ifall pappan bär blått då.
Även wienertecknade och/eller vit blåögda. Glad

/Greta

Medarbetare på rexkanin.ifokus

candieshk
0

#4 Tack, då ska jag alltså inte ta kull med den kombinationen :) Vet du om det är ovanligt med egern på DVV rex?

.