Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 337 ggr
Marshmello
0

kaniner ute vintertid

Om man har kaniner ute på vintern, måste dom inte ha tillgång till en upphöjd bur då? så dom kan slippa lite kyla alltså, istället för bara en Hage på marken? såg en tråd nyss och kom och tänka på det

Fridaaaa
1

Deras permanenta boende måste ha det men är dem bara i Hage över dagen räcker det med ett hus eller liknande där dem kan ta skydd och som inte är mot det kalla :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Marshmello
0

ah ja, det var vad jag trodde. tack :)

Zabbio
0

Mina har hus på marken, men golvet är isolerat (15 cm fylld isolering) för att inte släppa in kyla den vägen. Marken med hagen/buren är för ojämn för att det ska gå smidigt att placera en bolåda på ben utan att det riskerar att välta över kaninerna.

Med golvet och mycket halm är det varmt inne i huset trots flera minusgrader ute, även en god stund efter att ninerna skuttat runt utanför.. Så jag antar att det är ett fullgott alternativ om man har problem med bur på ben och ramper upp osv.

Det o-isolerade ''boet'' blir också varmt när det är kaniner i det (också där fult med halm och halm mot  marken) men det blir kallt väldigt mycket fortare igen om de går ut.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.