Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 527 ggr
mandus
0

HÄLP!!! Snälla!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag gav min kanin typ 4 maskrosblad och nu så har han kissat rött!! Jag är jätte räd!!! Jag har vetat om att dom kan kissa rött men 4 var väll inte så mkt? Vad ska jag göra??!! Jag köpte han i Torsdag kväll och han är bara typ 2 månader!! Snälla hjälp mig!! GråterGråter

mandus
0

Jag är ätte jätte rädd!! Och jag älskar homon så mkt!!!

Tina-A
0

Han är förmodligen bara ovan. Det bästa är att börja med att bara ge 1 och sen öka. Små magar är väldigt känsliga!

I alla fall.. Kaniner har pigment i sitt urin och det kan färgas rött av bland annat maskrosblad! Så ge honom inga maskrosblad och så bör det försvinna inom 2-3 dagar. Gör det inte det är det förmodligen något fel på honom så ta honom till veterinären! Men jag tror inte det är någon fara faktiskt :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Zara87
0

Jag är nästan helt 100 på att det inte är någon fara, när dom har ätit morötter eller maskrosblad så kan kisset bli lite rött färgat.

mandus
0

Jätte*

mandus
0

Okej vilken lättnad!! TACK det här uppskattar jag verkligen!! Glad

Stravaganza
0

När jag ger maskrosblad till min kanin och till min kompis kanin kissar dem rött, men inte annars, så det beror säkert på maskrosbladen. Det är nog inget farligt.

Proanders
0

ALLT grönt innehåller färgämnet "carrotin", finns massor i bl.a. morötter (carrot)..

Käka du lite rödbetor ca 10st, så får du se..(när du pinkat)..

Keligast
0

#7 coolt XD :P

Martina-b
0

0# inget att oroa sig för!!:D

annaforsgren
0

min kanin kissade rött kiss igår, det var antingen maskrosbladen eller rädisor blasten…

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

KvirrZ
0

Nepp, som alla redan sagt är det nog inget att oroa sig för :)

- Mvh Emma

SagaoAlfred
0

Det är ingen fara alls Amanda! (:
Det är bara för att han ätit maskrosblad, som dom andra säger.
Men han är van att äta det, han har ju bott ute i hela sitt liv och ätit maskrosblad å gräs sen han slutade dia sin mamma, så 4 st är nog absolut inte för mkt!

Saga å Alfreds kiss blir också jätterött vissa dagar, när dom ätit maskrosblad!