HÄLP!!! Snälla!!

Han är förmodligen bara ovan. Det bästa är att börja med att bara ge 1 och sen öka. Små magar är väldigt känsliga!
I alla fall.. Kaniner har pigment i sitt urin och det kan färgas rött av bland annat maskrosblad! Så ge honom inga maskrosblad och så bör det försvinna inom 2-3 dagar. Gör det inte det är det förmodligen något fel på honom så ta honom till veterinären! Men jag tror inte det är någon fara faktiskt :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Jag är nästan helt 100 på att det inte är någon fara, när dom har ätit morötter eller maskrosblad så kan kisset bli lite rött färgat.

Jätte*

När jag ger maskrosblad till min kanin och till min kompis kanin kissar dem rött, men inte annars, så det beror säkert på maskrosbladen. Det är nog inget farligt.
ALLT grönt innehåller färgämnet "carrotin", finns massor i bl.a. morötter (carrot)..
Käka du lite rödbetor ca 10st, så får du se..(när du pinkat)..

#7 coolt XD :P

0# inget att oroa sig för!!:D

min kanin kissade rött kiss igår, det var antingen maskrosbladen eller rädisor blasten…
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
Nepp, som alla redan sagt är det nog inget att oroa sig för :)
- Mvh Emma
Det är ingen fara alls Amanda! (:
Det är bara för att han ätit maskrosblad, som dom andra säger.
Men han är van att äta det, han har ju bott ute i hela sitt liv och ätit maskrosblad å gräs sen han slutade dia sin mamma, så 4 st är nog absolut inte för mkt!
Saga å Alfreds kiss blir också jätterött vissa dagar, när dom ätit maskrosblad!