Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 586 ggr
[zippo92]
0

Vilken vattenskål?

Har haft -10 till -15 ett par dagar här hemma, och redan har 3 vattenskålar frusit sönder! Vad för sort ska jag skaffa för att det inte ska spricka? Det bli alltså en spricka i botten när det fryser över natten. Har haft plastskålar, keramik och glas. Hur tusan lyckas folk ha skålar på vintern? O_O

Gärna tips? på skålar som kan införskaffas från granngården!

Lamina
0

Prövat plåt?

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

[zippo92]
0

#1 ja, jag har provat plåt också, det höll men min jätte tyckte den va väldigt rolig att slänga runt så det funka inte heller…:/

Lamina
0

Pröva att koka (och skrubba rent) en sten som du lägger i botten på skålen. Förutom att den borde hålla skålen på plats så borde ju en varm sten hjälpa till att hålla vattnet varmt ett tag också.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

[RC1393]
1

Jag har akitaskålar (typ papegojskålar), de har aldrig gått sönder fast de är helt genomfrysna och ganska brutalt knackas mot en gavel på kaninburen så att isen ska trilla ur, de är kanon! Finns på de flesta djuraffärer, ta de största som finns och så tjocka som möjligt, då fryser vattnet långsammare och skålen håller längre :)

Suskiv
0

Jag har keramik, stål och plast, ingen har gått sönder förutom när jag tappat keramikskålarna.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

spratten
0

Vi använder såna här: http://www.jula.se/hundmatskal-i-metall-796079

Våra kaniner har svårt att ta tag i dem, framförallt efter att vi tagit bort gummikanten.

Vi har även använt vanliga plastmatlådor utan att de gått sönder, men de är ju lätta att slänga runt :)

Clariiz
0

Jag använder mjuka plastskålar, de går inte sönder och isen är lätt att "vicka" ur.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

[_hsleiufhbtv]
0

Jag har akitaskålar, jättelätt att bara banka ur isklumpen och skålarna har inte gått sönder hittills ^^ jokerskålar vet jag är populärt också, men dom är så dyra..