Döda en mus?
Kan en kanin döda en mus? Min kompis utekanin har en massakerad mus i kaninburen, som absolut inte dött av naturliga orsaker så att säga… Det finns inga spår i snön som tyder på att katter varit där och petat in den eller dylikt.
Jag vet att de kan döda sin ungar, men möss? Och det verkar som att han kan ha ätit på den också.
Jadå, jag har haft kaniner som har dödat både råttor och möss :)
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
ja de kan dom, min hane gjorde de för några år sedan . Hittade musen utan huvud, låg dock bakom huset.
Jo, det är klart, de kan ju ge sig på andra kaniner som inkräktar på deras revir, så varför inte möss…
Det är klart, de kan ju ge sig på andra kaniner som är inne på deras revir, så möss är nog inget undantag. Jag vet en kanin som fångade och dödade en fågel.
Hälsningar Amanda och kaninerna
Jag hade en kanin som i stort sätt blev vän med en mus.. De satt och åt mat tsm. Kan ju säga att jag inte var lika glad över den musen som kaninen själv. Gjorde allt för att hålla den ute men det var i princip omöjligt.
Inte åt det råttgift heller, till slut försvann den som tur var dock :)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
#5 HAHA vad gulligt xD Låter som något min Willow skulle kunna få för sig att göra. 
#5 varit med om detsamma, en lejonhuvad hona som sällskapade med en liten skogsmus, allafall när det var matdax 
Min kanin blev jättearg på en råtta en gång. Den försökte ta hennes mat men hon skrek och jagade iväg den!
MVH Celina
Oja, min ena kanin är nu mera kallad Mördar Stampe utav familj och pojkvän efter att en mus inkräktas hos honom ;)
Har haft en kanin som tuggade av foten på en undulat. :P Sen min lilla tupp Sheldon sväljer möss hela, de är typ större än honom.. xD
Undulatens fotstump läkte ihop jättesnabbt och fint. Och han levde i måånga år efter att han blev av med foten, utan problem. ;-)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~