Lösa kaniner
Kan ni ha er/era kanin/kaniner lösa? :) Alltså typ i trädgården eller så.
Tre av mina kaniner har fått gå lösa på tomten, men Roxy och Candy vill inte bli "fångade" sen, så det tar typ en timme att få in dem.. ;P
Testade att ha lös Expo igår och det gick riktigt bra! Han springer inte iväg, men han kommer inte heller när man ropar. Dock sitter han still när man lyfter upp honom.. :) För säkerhetskull brukar jag låta honom ha sele på sig iaf!
Nej, det har jag inte :) Inte i vanliga fall åtminstone.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Japp jenka kan man ha lös han vet att han inte får gå utanför men jag vågar ju inte gå ifrån för min tomt är inte specielt istängd så de kan smita ut hur lätt som helst!
Jag har inte velat prova eftersom att grannen har jakthundar ;O

Mina gamla kaniner, Simba och Pelle sprang lösa när dom fanns. De kom när man ropade.
Lilla Troy har fått springa lös förut men nu har han blivit för nyfiken på att besöka grannarnas tomtar som har katter.

När jag hade sele brukade jag släppa Rambo läs på tomten, det vågar jag inte nu..nu när jag ingen sele har!

Inte nu längre sist tog det en halvtimme att få in Mimmi och man fick jaga henne till slut ovh jag vill inte hon skall bli en skygg kanin :( så nu har jag henne och albin i sele!
japp de har jag ofta :)
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower
Nej de får inte vara lösa. Är rädd att de ska springa in i någon buske och gömma sig om de blir rädda för något. Och så har vi räv här som har varit på våran gräsmatta flera gånger … Men jag funderar på att lära Alpha att gå lös, men då får hon bara vara lös när jag är med.
Hade Hubert lös jämt förut men nu har han tuffat till sig så jag har inte vågat pröva på ett tag. :)

det skulle jag aldrig våga, han skulle bar aspringa iväg och aldrig komma tillbaka.
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
Jag har alla mina djur lösa när jag fotar dem, kaninerna har jag även haft lösa på tomten, men inte för länge.
- Mvh Emma