Lr kaniner hoppa
Hej!
Jag undra hur man lär en kanin hoppa?
Hur har ni gjort för att få eran kanin hoppa ?
Min kanin lärde sig fort. Man ska börja med 5-10cm. Så ställer man kaninen framför hindret. (Börja med 1 hinder) Om kaninen vänder så sätter man tillbaka kaninen framför hindret. Man kan putta lite löst på rumpan, eller peta på svansen. När den har hoppat så ger man den beröm och någon gosak :) Hoppa ca 5-10min 2gg i veckan. Om man hoppar varje dag så tröttnar kaninen. Lycka till!
Det första du ska göra är att vänja kaninen vid sele så den känner sig säker i den. Sen börjar du smått och försiktigt, du kanske hittar några bra tips? i den här artikeln!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

titta på den häe sidan.. www.kaninhoppning.tk
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
Mina kaniner har lärt sig ganska fort, dock har dem ju hoppgener.. Förutom Roxy som tog fem månader på sig, hehe.. ^^

jag har bara satt mina kaniner framför hindret börjat lågt och hållt fast bommen till att börja med så de får up själförtroendet lyft över den några gångert om den inte fattar!

jag har börjat träna tjoffsen, det går sådär. gannska bra faktiskt!:) men om kaninen inte vill hoppa, ska man pilla på kaninen och putta lite? eller ska man bara stå där och vänta tills kaninen hoppar över? fast det kan ta flera minuter? och om den kommer till nästa hinder, ska man vänta då tills den hoppar ölver där också fast det kannske tar 5 minuter?
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus