Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 1119 ggr
[Plumskaniner]
0

(S) Kaniner ges bort.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Eftersom att min tid inte räcker till nu över vintern, har jag beslutat mig för att ge bort mina två skönheter.

Jag befinner mig i mönsterås, 4 mil norr om kalmar.

Det är en madagaskar wienertecknad hane född 2007, utan rasen lejonhuvad kanin. Han är otroligt charmig, väldigt pigg av sig, men älskar även uppmärksamhet och att mysa. Jag har haft honom sedan 2008, & han var då en omplaceringskanin. Ingen stamtavla på honom, tyvärr. Utan han säljs till sällskap & ev Avel då jag vet namn samt färger på hans föräldrar.

[Plumskaniner]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den andra kaninen är Spotlights dotter, och är en blandras mellan hermelin fuchs & lejonhuvad kanin. Hon är född 4 maj 2011, & har färgen madagaskar brokad. Charlie som hon heter, är otroligt lugn i famnen. Problemet med henne är att hon är rätt sur när hon är brunsig. Men ett alternativ vore att sterilisera henne och sedan ha henne som sällskap till annan kanin. Hon har nämligen varit vän till en kanin tidigare, men hon blev lite väl överbeskyddande mot den. Så sterilisering är såfall enda alternativet om hon ska vara till sällskap.