Kanin som rymmer.
Hej!
Min kanin Happy Feet är så smart att han har lärt sig att smita från sin Hage. Han lyfter upp gallret med munnen o sedan lägger huvudet under, och sedan är det bara att springa iväg. De gångerna han lyckats rymma har han stannat på gräsmattan, men jag vågar inte lämna honom där längre utan att någon håller koll på honom.
Just nu har jag han i antingen sele eller så sitter jag i rasthagen lite grann med honom. Men vill gärna att han ska vara ute varje dag så länge vädret tillåter, och nästan hela dagen. När jag sitter med honom i rasthagen försöker han inte smita, han sitter bara snällt hos mig o kelas, eller skuttar runder runtom mig. Så jag har inget att säga till om där.
Någon som vet hur jag ska få min buse att inte rymma från sin rasthage? Rasthagen är gjord av kompostgaller.
Gräv ner gallret lite under marken kanske :)
I can't drown my demons, they know how to swim.
sätt något tungt längst ner mellan gallret, om du förstår vad jag menar :p
#1: Ja, men marken har frusit rätt så rejält just nu! :o
#2: Hmm… Njae inte riktigt. Jag har tänkt att om man böjer ngt, osen försöker "hacka ner under marken så att det håller kvar gallret elr så.. x)
Jag vet precis vad du menar. Förut gjorde min ena kanin också så för att rymma.
Men nu hat vi satt tältpinnar i botten på gallerna. Då går det inte att putta upp. Kanske kan du prova det till din kanin?
Hälsningar Lurvas11
Yes! Tack!
Håller med #4 tältpinnar är toppen! Om det inte skulle räcka kan man förstärka med stenar ovanpå :)
/Louise Andersson
Hasselöns Kaningård
annars kan man ha kompostgaller som underlag :)
#7: Men det hjälper väll bara om kaninen "gräver" sig ut? ^^
#8 Men om du fäster kompostgallret på marken med de som står upp, kan han inte lyfta på dem. ;)
#9 Exakt 
Min kanin gjorde så men jag la planker på utsidan en vecka sen så när jag tog bort dom så slutade han 
If you live to be 100, i hope i live to be 100 minus 1 day, so i never have to live without you ♥
Vår kanin rymmer också för hon vill in till oss
Vi skaffade en utebur som är rätt tung med tak, då är hon och marsvinen säkra från rovdjur också
Kompostgaller skulle jag aldrig ha som underlag, hårt och obehagligt för dem att gå på :S
Bättre med annat nät i botten i så fall.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.