Kanin iFokus

Kanin

Etikettsjukdomar
Läst 617 ggr
Wildee
0

Kaninsnuva?

Wilde har varit lite hänigig sedan jag tvätta hans tassar! Jag torkade tassarna med en hårtårk och kände efter där han hade varit blöt och allt var torrt! Men idag märkte jag att det rann nått från hans nos. Det var inte gult utan det såg liksom ut som vatten bara att det kom från nosen! Han nyser ibland och årkar inte riktigt springa och hoppa lika mycket som han brukar och tvättar han sig mycket runt nosen! Jag är medveten om att det inte är så bra att tvätta kaniner men han lukta urin och var jätte smutsig! Snälla jag måste verkligen ha svar! Jag kan inte leva utan Wilde!!!!

vevve89
0

Hur mkt nyser han?

Kan vara en vanlig förkylning men jag sj skulle gjort en koll hos vet för att se…

Wildee
0

Han nyser på kvällen när jag ska sova typ 4ggr! Men om det är en vanlig förkylning,går det bort av sig själv då?

marty94
0

Är det förkylning så lär du behöva ge medecin.
Det kan bli riktigt jobbigt.
Vill inte skrämma upp dig men för att vara säker kolla upp det nu så det inte går långt. Då blir det mycket lindrigare :)

vevve89
0

Vanlig förkylning kan gå bort av sig själv.

Jag har en hona som nyser dagligen, hon kan nysa 10 ggr efter varandra och hon har fått massa medicinkurer som inte tar. Hon har Pasteurella som kommit pga stress. Dock är hennes snor vitt.

När min hane var förkyld kom det bara lite genomskinligt "snor" och det försvann av sig själv väldigt fort. Dock har han aldrig nyst.

Håll i alla fall koll så snoret inte blir tjockare och/eller vitt/gult.

Men nyser kaninen tycker jag du borde ta kontakt med vet. Speciellt då du säger att han är hängig också…

Wildee
0

Vi tror att det kan vara det nya halmet! Vi har precis börjat att använda halm och på någon vet-sida så stog det att det kan vara dammigt halm så ska testa med det och blir det inte bättre så skulle vi kontakta vet! :) Tusentack för era svar! Böejade nästan gråta för att jag var så orolig!😂 :)

Wildee
0

började*