Uppfödare?
Hej! är det någon som vet om det finns en uppfödare i Västerbotten hellst i närheten av umeå, som föder upp rex dvv (rex dvärgvädur) eller rex?

Ska du köpa en till kanin Matilda!?? Du kanske har blivit inspirerad av Melvin?
nja. jag vat inte riktigt. om det blir en till kanin så delar nog jag och Viktoria på den men jag vil ju hellst ha en till egen kanin. men även om vi delar på den så kommer det ändå vara jag som sköter om den mest. viktoria kommer vägra att hjälpa till med att städa buren! men vi får väl se. men det kommer behövas mycket tjat och hjälpsamhet innan det händer nått. Och jag tror att närmaste rex uppfödningen ligger i byske ( nån stans i västerbotten).
#2: Vill man ha en ovanlig ras/pälstyp/färg så ska man vara beredd på att kaninerna inte serveras på fat ;) Du kan ju höra med uppfödare du känner om de ska på någon utställning längre ner i landet, de kanske kan transportera kaninen närmare umeå.
mm. men jag tror att jag väntar med att köpa en till kanin tills min nuvarande kanin har dött, och det tar förhoppningsvis några år till (han är 4 år).
men jag skulle ändå vilja veta om det finns någon rex dvv eller rex kaninuppfödare i västerbotten helst i närheten av umeå (typ skellefteå, robertsfors, byske mm. jag bor i umeå men det ska nog gå att åka till något av dom ställena ändå om det finns nån uppfödare där men det är ju inte säkert. jag gav bara lite förslag på vart jag kan tänka mig att åka för att köpa en kanin!). Men som sagt så tar det nog ett tag innan det blir nått men jag vill ändå veta.
nån som vet?

putt

#5: Bor du i Umeå? Bor i Skellefteå :)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
japp. jag bor i ume
Jag vet tyvärr inte, men du kanske ska försöka att googla? Många har egna hemsidor.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
ja. jag har gjort det och hittade en men jag är inte säker på om hon bor i västerbotten för på hemsidan står det bara vilka kaniner som är till salu, vad hon har för kaniner, fotoalbum och kullar. det står inte vart hon bor hennes telefon nummer mail eller någonting.det står också att hon heter eva och att hon bara säljer renrasiga och friska kaniner med stamtavla. jag hittade två till också men dom har inga hemsidor.

putt
#8 du som bor i Skellefteå kanske vet om det finns nån rexuppfödare där ???

putt

Ed kanske inte är nära , men där finns i allafal sunnanvindens kaniner , uppfödning av rex.

Jag vet tyvärr inte..
Men som sagt, googla vidare!

dvv rexar finns nog inte så många du har:
http://gille.kaniner.se/
och
http://tomtens.kaningard.se/
va jag vet. sen finns de säker flera.

Hehe Matilda, Ed är ju bra!!

#15: Tror inte det, är inte insatt i rexar. ;)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
# 17: mm ed är ganska långt bort. men vi har en suga i ed så man kan ju alltid passa på att titta förbi där nän vi är i stugan

putt