Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 587 ggr
Hell
0

Flytta ihop!

Hej!

Jag har två kaniner, en hane (Hugo) och en hona (Räkan). Båda är kastrerade. För nuvarande bor de brevid varandra, men jag vill flytta ihop dom i en bur. Tanken är att köpa en 150 bur som de ska få bo i. De kommer bra överens och de är ofta inne i Hugos bur samtidigt utan några problem.

- Om jag köper en ny bur, är det "bara" att sätta in båda två i den och se hur det går?

- tips? på bra 150 burar! ;) Har tittat runt lite.

- Är det en bra idé, eller trivs de bättre med varsin? Vad tror ni?

På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr

lovemysack
0

Jag tror att dom skulle trivas jätte bra tillsammans!! ;) men när du har köpt en bur kan ju hanen bo där första natten sen andra natten bor honan där sen tredje dagen sätter du in båda!! ;) eller om du ha hanen där i två dagar först sen honan två dagar sen flyttar du tillsammans dom!! ;)

Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

Hell
0

#1 Tänkte att det kanske är bäst att låta dem flytta in samtidigt, så det blir ny neutral mark för båda? Men det kanske inte är så?

För bur har jag varit och tittat på den här, någon som har erfarenhet av den?

http://www.zoomarknad.se/product-view.asp?catid=18908&prodid=1189&ref=%2Fproduct-dlist.asp%3Fcatid%3D18908

[Sara-]1
0

#2 Jag hade sättit ihop dem i en bur direkt tror dem hade klarat det. När jag satte ihop mina förra kniner så när dem skulle få sin gemensamma bur satte jag ner båda 2 samtidigt i buren och var inga problem :)

Den buren du tittat på är SUPER bra! har en sån fast en 120cm. dem är snygga, praktiska och underbara! tycker verkligen du ska köpa en sån :)

Hell
0

#3 Tror jag ska göra det, lite gruff blir det nog oavsett när det ska bestämmas.

Är den det? Blev lite misstänksam för den var så billig, men verkar bra och stadig och dessutom är den stor och rymlig! :) Så skönt att den verkar bra också!

[Sara-]1
0

#4 ja precis :)

Ja det är den! plastbottnen är extra hög så skit inte rammlar ut, luckorna är större på denna modellen än på andra burar så man kan lättare hålla på med kaninerna i buren. Lätt att bygga ihop, lätt att städa och snygg design inte lika tråkig och fyrkantig som vanliga :)

Hell
1

#5 Härligt! Blir till att köpa den i helgen då!