Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 3201 ggr
tilde&twix
0

Tappat kaninen ca 1 meter

Idag var jag ute hos kaninerna och så bar jag den ena, lilla Charly. Så skulle jag sätta tillbaka henne i buren men då hoppade hon från min arm rakt ner på marken, ca 1 meter. Hon rör sig bra osv, men är endå orolig. Är det stor chans att hon blev skadad.

Med Vänliga Hälsningar ♡ Tilde & djuren ♡ Innehavare av Fairytales Kaniner

[Mi-rand-a]
0

De beror på hur hon landade, kaniner döljer sin smärta så om hon fick något brutet tex. ett revben så lär du kanske inte märka de

dermot
0

Hur landade hon?

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Frosstis
0

Beror väl på hur hon landade men kaniner brukar/kan ju hoppa så högt!

hobbymupp
0

Som de andra sagt så beror det på.

Kaniner kan skada sig av fall, men de allvarligare skadorna hade du märkt direkt.

Känn igenom henne så att hon inte har ont nån stans, och kolla henne så att hon fortsätter röra sig bra så ska det inte va nån fara :)

AkaiTsuki
0

Känn, kläm, se om kaninen är på dåligt humör osv, om hon rör sig som vanligt

//Joanna

tilde&twix
0

Jag kände över henne snabbt, och satte sedan tillbaka henne i buren där hon skuttade runt som vanligt. Jag tappade inte henne på det viset att jag slängde henne, utan hon hoppade mer och landade stabilt. Hon visade sig inte rädd, och hon betedde sig vanligt. Ska kolla igenom henne imorgon bitti också.

AkaiTsuki
0

Kolla efter ifall hon verkar surare och kanske aningen nedstämd de kommande dagarna :)

Det och det som jag skrev i #5 brukar jag göra om olyckan kommit

//Joanna

[Loca Diaz]
0

Så länge hon rör sig normalt äter osv är det nog ingen fara. Har en kanin hemma som blir så glad när han närmar sig buren att han flugit från min famn och missat buren typ fyra gånger, och en gång flög han på buren och slog huvudet men landa i golvet… Han gör så ibland (sällan) därför hinner man inte reagera eller tänka på att han kan göra så. Han är snart 5 och alltid klarat sig bra. Men känner en som tappade en kanin och han landa fel, slog ut tänderna och bröt nacken (dog direkt) …

skijlu95
0

Min pappa bärde en gång min kanin, och så fart han kom in i rummet så skutta ninen ur hans famn och ner på golvet.. Han föll typ 1 och en halv meter. Han mår jättebra nu så det är nog inget att oroa sejj för tror jag, om din nin lanade rätt.. Fast det är klart jag har ett täcke på golvet så att han ska kunna hoppa upp och ner från min säng, så jag tror att det kan ha dämpat fallet lite.. MEN stackarn börja blöda på läppen :(
Ska aldrig låta pappa bära Theo igen…

dramanda1
0

9# vem bryr sig

[Mi-rand-a]
6

#10 vad är de för ton egentligen? tycker de är ganska bra och veta att kaninen klarade sig iaf så ts inte behöver oroa sig allt för mycket.

Zakarias
6

#10 Alla förutom du verkar det som.

tilde&twix
1

Tack så jättemycket för alla vettiga svar. Hon verkar må bra, äter och dricker normalt och beter sig som vanligt.