Väga kanin :)
Hej!
Har suttit och funderat på hur alla väger sina kaniner? Vad har ni för slags våg?
Har ni något tips? när man ska väga kaninerna? :)
Tacksam för svar! :)
Jag har en digital köksvåg som tar upp till 3kg. Mina är såpass snälla att de lugnt sitter kvar i skålen under tiden.
Något liknande en sådan här, fast min variant verkar inte gå att köpa längre.
Jag köpte för ett par månader sedan en digital köksvåg på Clas Ohlson för att kunna väga kaninungarna. För det ändamålet funkade vågen kanon. Men det är svårare att väga en vuxen kanin på då den är så liten att de vuxna kaninerna knappt får plats… 
Okej, ska kika! :)
Funkar den för Hermeliner tro? haha :)
#2 Min hane är hermelin/lejonhuvad och den är i absolut minsta laget. Skulle välja en annan istället.
Okej, får kolla runt lite :)
1. Väg en transportbur. Skriv ner. 2. Väg kaninen i transportburen. Skriv ner. Ta 2-1 och då vet du vad din kanin väger!
MVH Celina
Okej, tack!
Jag tog min rex i en korg & gick till djuraffären. De har en våg från 0kg & uppåt. samtidigt fick Mini social träning & xtra mys av personalen
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Okej :)
Jag startar den vanliga digitala vågen och ställer mig på den innan 0.00 kg kommer upp, så den nollställer min vikt och sen så tar jag upp kaninen. Då står det oftast runt 2,7 kg på vågen
//Joanna