Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 1105 ggr
dramanda1
0

Ot saker hemma

Jag är näven tjej på 13 år som tänkte sägs vad jag har hemma iPad 4 4 kaniner 2 hundar 3 katter 2 hästar Några fiskae Hönor Har tre egna datorer 2 macbooks À dell 5 converse iPhone 5 iPhone 4s Detta har jag hemma allt detta är mitt:)

juliafrojd
11

Varför skriva de här? Jag tror inte att ngn här blir "avundsjuk" på dig?!

[Taxie]
12

undrar jag med, vem bryr sig om vad man har för saker hemma. Förvånad Djuren var det enda som är intressant.

dramanda1
0

Det var en tjej som ville att jag skulle göra så här så det är inte mitt fel

Frosstis
8

Hahaha looool

ninor
12

Intresseklubbe antecknar SkrattandeTungan ute

Zakarias
7

Ipad 4 finns väl inte ens?

Marshmello
0

Jodå iPad 4 finns.

Zakarias
0

#7 Coolt :)

Marshmello
0

:D jepp

dramanda1
0

Håller den i min hand just nu

Zakarias
0

#10 Hahaha du är för rolig alltså :P

dramanda1
0

Vad är det med det om du vill veta hur jag har haft det senaste två åren läs mitt inlägg min historia

Zakarias
12

Undrar lite vad din historia har med det här att göra?

Det är hemsk det som står i den, du verkar ha ett väldigt dåligt självförtroende.

Tycker bara att du är rolig som skriver om allt du har hemma som är "dyrt" :)

Har ingen iphone, ipad, egen dator eller liknande. Men jag har mina kaniner och mina hundar, dem ger mig glädje och livslust. Och inga pengar i världen skulle kunna ersätta dem.

Zakarias
1

Dubbel…

dramanda1
0

Du jag har inget dåligt självförtroende jag är en sån person som offrar allt för min vänner så säg ingenting du skulle ha vart i mina skor så skulle du ha förstått vad jag har gått igenom och jag har gått up 19 kilo på 7-8 månader

dramanda1
0

Så säg inget

Papaya
7

Vad är syftet med tråden? Vad vill du dramanda1 att vi som läser ska göra med informationen i inlägg #0?

Är syftet att andra ska skriva vad de har hemma, att de ska kommentera de sakerna du har hemma, eller något annat? Jag förstår inte vad tråden är till för eftersom det inte finns någon fråga eller annat som vi andra kan "fortsätta" på. :)

//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner

Zakarias
2

#15 Vad var meningen med den här tråden då om du inte vill visa upp vad du har?

Jag sitter inte på KIF och skriver om mina dyra och jättebra hundar som kostar mer än  20 000kr styck (och det är sant)

Du ger intrycket att ha dåligt självförtroende, om du inte har det så tror jag dig. Har inte sagt något annat :)

kanina90
5

Detta har jag hemma:

2 kaniner

1 säng

1 dusch

en bunt pennor

ett pennskrin

några hårspännen

en stenåldersmobil med skitkamera och utan radio

3 kollegieblock

en massa kläder köpt på second hand

Lyllos dramanda1 som har så mycket bra saker!

dramanda1
0

Jag är bortskämd ^^

[Tilde]
3

Jag har allt möjligt hemma, så listan skulle bli alldeles för lång… Tror att de flesta här på KiF har samma "problem". Nästan alla mina saker har jag dock köpt och inte fått - det finns inget "häftigt" alls med att vara bortskämd… Tungan ute

Suskiv
22

Tragiskt, men inte helt oväntat. Många barn växer upp idag med tron att den som har mest (dyra) saker är lyckligast. De flesta kommer dock förhoppningsvis lära sig med åldern att så inte är fallet.

Jag har huset fullt med dyr elektronik, men det är inte de sakerna som gör mig lycklig. Det som gör mig lycklig är att bli väkt av en liten treåring som killar min mage, eller en med en kyss från min man. Datorerna, mobiltelefonerna, TV-spelen, Ipaden osv förenklar livet, men skulle dessa saker försvinna så är det inte hela världen. Det är bara saker. Det som betyder nått i slutändan är människorna och djuren omkring oss. Om inte tidigare så lär man det sig den dagen man förlorar nån viktig.

Här sitter jag i min soffa och skriver på min snordyra macbook, en dator som jag verkligen gillar, men det som gör mig lycklig det är att se mina två barn mata marsvinen med gurkbitar.

Om dramanda1 nu värderar sina saker så högt at hon känner ett behov av att skriva om dem på KIF så funderar jag direkt på hur hon har det hemma. Får hon all den kärlek och uppmärksamhet hon behöver eller är det så som hos så många andra att föräldrarna istället för kärlek och närhet ger prylar.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

dramanda1
0

Jag får både uppmärksamhet för jag är enda barnet och jag får allt ja pekar på:)

[Tilde]
11

#23 Snacka om att du kommer att få det svårt när du blir gammal nog att du måste klara dig själv. Lycka till säger jag bara… :)

Frosstis
2

#23 wow

dramanda1
0

Nä för jag hjälper till mycket hemma t.e.x diskar tvättar städar mitt rum detta gör jag varannan vecka så säg ingy

BusBella
9

#22 Man borde kunna trycka på bra inlägg fler än en gång!

Dramanda1, är du stolt över att vara bortskämd eller vad? Varför skulle du behöva tre datorer och två iphones? Varför vill man ha det och varför vill man vara bortskämd? Och vad är "näven" för något? Menar du att du är en näve? Vad är sammanhanget mellan det här inlägget och din historia? Varför tycker du att ditt liv är så hemskt när det finns många som har det så mycket värre? Och om du har så bra självförtroende, varför skulle du då göra som den där tjejen sa åt dig? Och varför skulle hon vela att du skrev det här, vad rör det henne? Så många frågor och så få svar.

Och förresten, när du flyttar hemifrån räcker det inte att diska, städa och tvätta varannan vecka. En sista fråga; varför skriver du här om du inte vill att vi ska säga något?

Mind your language.

/Emma

Medarbetare på Exotiska djur och Chinchilla

[Taxie]
2

Jag har själv växt upp utan kärlek från föräldrar och fått massa saker (jag är ensambarn). Men inte fasen är jag lycklig för det! :( (har hänt endel hemskheter i uppväxten men tar inte de här) Djuren betyder enormt mycket för mig! Skulle kunna slänga bort mina prylar, men behöver dem till skolarbete o.s.v.

[Mi-rand-a]
1

Fattar inte riktigt, #12 du skriver att ditt inlägg är din histoira, på saker kan man inte riktigt se hur du haft de eller till en viss del jo men man kan inte se att du gått upp 19 kilo som du skrev, om du vill säga hur du haft de så är de väll ett bättre att skriva de än en massa saker som du har? :s

Uniqs
8

Hehe.. Tvättar, diskar & städar varannan vecka är väl ändå inte speciellt jobbigt?! Härhemma gör man de sysslorna VARJE dag, det ingår lixom i ens vardag.. (: ~ Med vänlig hälsning, Amanda ~ www.Uniqs.weebly.com

[_hsleiufhbtv]
11

Sådana här inlägg skrämmer mig faktiskt..

Jag själv har en iphone 4s, och visst älskar jag den högt men förlorar jag den går världen inte under. Det är en sak, det produceras nytt hela tiden. Vad gör det om man förlorar nåt sånt då? Det finns nytt att köpa när grejerna försvinner.

Det som gör mig lycklig är mina djur och vänner, hunden som just nu sitter intill mig när jag skriver detta inlägget, från min egen laptop, siri som tittar på mig och gerbilerna som bökar rundor i burarna. Mina djur, mina bästa vänner. Gymnasiet där jag trivs så extremt bra, med jättefina vänner. Dagarna fulla av djur. Det finns inget bättre, vad spelar svindyra saker för roll då?_

Usch nej sånt här gör mig mörkrädd._

[Tilde]
4

#31 Jag tror inte du älskar den som ditt egna barn om världen inte går under om du förlorar den. Flört hihi Bra inlägg annars, instämmer helt!

ninor
7

Ärligt talat, jag är också bortskämd. Jag har en storebror som är 3 år äldre än mig, skilda föräldrar men som fortfarande är mycket goda vänner. Jag har fått en dator av min pappa (macbook), en BIL, en lägenhet av min mamma, möbler och en jäkla massa andra saker.

Gör det mig till en bättre människa? Nej. Jag är precis som vem som helst. Jag vet vad som är viktigt - och det är inte sakerna utan personerna runt omkring. Min 9 veckors kaninunge som jag har bredvid mig i soffan betyder så mycket mer än vad en död sak kan göra. Att ha en massa saker och vara bortskämd gör en inte lyckligare. Jag har haft det tufft i perioder, som allra tuffast var det förra hösten då jag kände att jag faktiskt inte ens orkade leva.

Du är ung dramanda, och det är super att du känner dig älskad, får den omtanken du behöver från dina föräldrar och att de har möjlighet att ge dig saker. Men det finns SÅ många fattiga barn, även i Sverige, som knappt har någonting att äta etc. Det sista de behöver är att få höra vad alla andra har. Och det sista DU behöver är att visa andra på internet vad du har. Det gör dig inte lyckligare, det ger dig inte bättre självförtroende, det ger dig inte fler vänner, gör dig inte lyckligare. Men som sagt, du är ung. Allt s¨nt här kommer du säkert förstå senare i livet.

[MiniPim]
14

Min pappa är baracko bama, jag har 10092384 kr i spargris, min mamma är lady gaga, min stora syster är paris hilton och jag får 90000 kr i dagspeng, + att jag fått ipad 8 som inte kommit ut än. :)

herregud vad jag skryter ;)))

NaDa...
4

Håller med ovanstående kommentarer. Grejjer gör en inte lycklig. För mig är det min familj, mina vänner och mina djur som gör att jag stiger upp på morgonen. Helt ärligt hade jag nog inte gjort det om det inte vore för dem.

En sak till, I rubriken har du skrivit 'Saker hemma' och listar sedan upp djur. Djur är inga saker, de är levande varelser.

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

Smullis
2

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

[_hsleiufhbtv]
1

#31 Whoops, dubbelmoral Skäms Ändrat inlägget!

#34 Hahah det där gjorde min dag xD

impo123
0

Alltså jag fattar verkligen inte vad detta har med KiF att göra? hehe…

Har själv en massa saker som jag lätt kunnat leva utan, men dessa saker har jag fått kämpa för, har fått spara pengar varje jul och födelsedag och hjälpt till här hemma. Men på det sättet kan jag också känna mig mer stolt när köper det att jag faktislt sparat till det själv.

Jag är tacksam över att jag fått jobba för dessa saker då det lär en att man inte kan få allt genom att bara sitta ner utan man jobba för det. Sen inser man också själv hur mycket man egentlgen man vill ha det också…

Aja håller bara med ovanstånde om att saker gör en inte lycklig.

// jennifer

dermot
4

#34 Vaa?! :-( är din pappa Barack Obama och du har inte sagt nåt? :-( :-(

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

[MiniPim]
6

#29 Asså Annika… jag orkar inte dölja något längre. Jag har en storebror som är chris brown också.. förlåt..

[_hsleiufhbtv]
6
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är sånt här som är viktigt, bilden är tagen alldeles nyss.

Inte massa dyra prylar. Det är inte lika betydelsefullt.

Ztrawberries
7

Skrämmande inlägg.. Jag gör mina syslor med kaniner och mitt rum samt resten av huset dagligen för att underlätta för de andra i min familj. När min pappa jobbar natt så blir han nog glatt överaskad över att huset är städat. Så för mig tycker jag att inlägget du skerv i #26 rent utav elakt mot resten i familjen. Så istället för att sitta vid dina dyra elektronik prylar (som förmodligen dina föräldrar betalat) och skryta kanske du ska hjälpa till oftare hemma? Jag vill hellre tillbringa tid med de jag tycker om och göra allt för att de ska bli glada. Jag blir också hellre trött utav att ha städat huset än utav att sitta vid mina fyra datorer och två macbooks. Lycka till i resten av livet! Med vänlig hälsning, Linda

Med vänlig hälsning, Linda Meijer, Ztrawberries Kaningård

Zvintos
1

Då detta inte är tänkt som någon form av diskussion kommer jag att låsa tråden. Liknande OT-snack där man bara vill skriva något man känner för, det skriver man i Klotterplanket som är till för just sånt här.

Inlägget är låst för nya kommentarer