Ute eller Inne?
Jag är i valet och kvalet hur jag ska göra med min lilla kanin. Överväger om hon ska få bo ute eller inne. Ser många fördelar med båda, men det finns förstås nackdelar med båda. Ute skulle hon i så fall få en bur att gå in i när hon vill också en Hage av kompostgaller som hon har fri tillgång till med botten och tak.
Våra grannar har till exempel 3 hundar som de inte håller kopplade. De kommer bara på vår gård när vi är ute, men då har de ingen pli på dem. Sen springer det miljoners katter här också, men jag vet inte om det är någon fara?
Kan inte besluta mig för hur jag ska göra. Vad tycker ni, vad skulle ni gjort?
Det är svårt detdär, kanske du kan ha kaninen ute, men att du använder pressening eller nått för att ha som tak+3 väggar på rasthagen, då är kaninen inte lika "utsatt".
Du kan ju då ha kaninen utomhus och gå i sele, har du en innekanin så kan du inte det under vintern. ^^
Är det ok att ha kvar hagen även vintertid? Alltså att hon får gå ut i den även på vintern när det är snö i den? Eller ska man bara ha en utebur under vintern?
Bor hon inne är det ju som sagt inga problem att ta ut henne i sele under sommaren. Men under vintern blir det bara inne då. Tyvärr har vi väldigt hala golv inne så jag är lite rädd att hon ska halka och skada sig
#2 Inomhus kan du ju ha mattor i det rummet hon får skutta i :)
Rasthagen kan vara kvar under vintertid ja, bara hon har en upphöjd bur att bo i :)
OKey :) Joo i så fall ska hon ha en bur som är upphöjd från marken :) Och vi kommer kanske flytta upp buren på altanen under vintern då så man lätt kan skotta bort så det inte blir överproppat med snö i buren… Men det gör alltså inget att de hoppar i snö?
Nej det är ingen fara :)
De tycker bara det är kul att hoppa omkring i snön:)
Har du bestämt dig? :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

har du bestämt dig det är svårt det där!