Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 307 ggr
tootiis
0

Hur ska jag göra?

Har ju 2 kaninungar kvar från senaste kullen. Dom är ute på blocket. Fick ett mejl igår av en som va intresserad, och sa att h*n skulle komma till övik imorgon. H*n skrev även att h*n ville ha ungarna till sina kaninhanar. Frågar självklart vad h*n ska ha dom till förutom till hanarna. H*n svarar att h*n vill ha "valparna". Känner direkt då att detta inte kan vara någon som är riktigt på läst om kaniner. Frågar om personen överhuvudtaget har läst på något. Och skrev även att de inte riktigt kändes rätt att sälja till h*n. Fick då som svar att h*n inte kan läsa. Och därifrån h*n kommer får man inte gå i skola mm… Säger till min mamma att jag inte vill sälja till denna person, att h*n verkar opåläst mm. Hon säger bara "va inte så petig! Tycker du ska skriva tillbaka och säga att vi är hemma imorgon" osv.. Vad tycker ni jag ska göra? Vill att ungarna ska komma till ett bra hem.

// MT ♥

[Mi-rand-a]
0

Hade inte sålt då pesonen låter skum sen om du inte tycker de känns rätt så ska du nog gå efter de.

JessicaRex
0

Jag är själv ingen uppfödare av kaniner men känner till hunduppfödning lite bättre.

Och om jag vore du så skulle jag gå på magkänslan och göra det som känns bäst för dig. Om det finns möjlighet att ha telefonkontakt innan du bestämmer dig så är ju det ett alternativ.

Som du själv skriver så vill du att kaninerna hamnar hos någon som du vet kommer att ta hand om kaninerna. Och om det från början inte känns bra för din del så kanske du kommer att gå och oroa dig hela tiden istället.

En hunduppfödare har ju alltid sista ordet vad gäller placering av valpar och väljer ju ofta att behålla någon valp om de inte får den såld för att det inte känns bra med någon köpare. Så det beslutet har ju du som kaninuppfödare också såklart.

[Jawa´s]
0

Om h*n inte kan läsa så är frågan hur h*n ens kan svara dig^^
Nej jag tycker det låter som att h*n inte har alla hästar hemma…
Jag hade nekat.

tootiis
0

Hade tänkt fråga varför h*n kan svara på mina mejl med tanke på att h*n skrev så.. Kommer nig gå på magkänslan som ni säger.. Vilket blir att jag inte säljer till denna person. Tack för hjälpen! :)

// MT ♥