Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 636 ggr
CorneliaAndersson
0

Stulen bild ''Suck''

Jahapp. Då har även jag råkat ut för att någon snor bilder från mig :/

Detta var då en person härifrån iFokus.
Hon uppgav att kaninen (som egentligen är Vernon) hette nåt annat och att det var en kelkanin. (Detta fanns altså på hennes uppfödar-sida)

Där sjunker ju faktiskt förtroendet till att det är en seriös person, för man vet ju ej vilka av de andra bilderna som är stulna.

Jag sa att jag ville att hon tog bort den inom 48 timmar, annars kommer en anmälan göras.

Tyckte ni att jag gjorde rätt, eller skulle jag ändra något?

Tycker bara att det är så himla trist!! ;/

(visste ej vilken grupp)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Zvintos
2

Sånt är så himla trist! Visst är det drygt om det stjäls till stallet.se, men jag tycker det är värre när bilder stjäls och används på uppfödarhemsidor, i annonser etc. För då försvinner all trovärdighet, åtminstone i mina ögon. Jag har inte råkat ut för att någon tagit bild från mig för att ha på sina uppfödarhemsidor, bara de som köpt kanin av mig och bett att få låna bild på den kaninen (men det är ju helt OK). Däremot har jag fått anmäla blocketannonser ett par gånger, där någon tagit bild från mig och använt.. Tack och lov är de på blocket-supporten bra att ha att göra med i sådana frågor.

Vi får väl hoppas att denna person som tagit bild från dig faktiskt tar bort den från sin hemsida. Om inte så skadar det bara henne själv och hennes trovärdighet minskar ännu mer.

CorneliaAndersson
0

Har liksom aldrig varit med om detta innan så ;//

Just att jag gått ut med infon ''tar man bild av mig utan att fråga så kan man bli anmäld''.

Vad är det? Är det 700kr i böter för varje bild? O,o
(minns ej riktigt)

/ Cornelia Andersson,

Fridaaaa
0

#2 Det är olika, finns inget direkt fast pris, utan mer en riktlinje OM dem ens gör något med anmälan, tror inte dem hanterar alla såna ärenden tyvärr.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

natha-mjau
1

anmäler man till polisen då ?

CorneliaAndersson
0

Jadu x'')
Haha, har ej så bra koll på det men nåstans gör man ju det.

/ Cornelia Andersson,