Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 4471 ggr
katarina.m
1

Han krafsar

Vad betyder det när kaninen krafsar?

Alltså inte att den krafsar i buret eller på backen.

Jag menar när jag håller honom i famnen så efter en liten stund krafsar han jättefort med sina framtassar på min mage,

Det har hänt några gånger nu.

Jag blir lite rädd att han ska bitas så jag brukar sätta ner honom genast då han gör så. Eller att han behöver på toa, men han skuttar bara iväg då och inget toabesök där inte.

ElmerKrudd
0

Min kille brukar göra så i soffan sen slänger han i kull sig och somnar. Har ingen aning varför han gör det dock :P

¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤

juliafrojd
0

Mina kaniner brukar krafsa när dom försöker få min uppmärksamhet eller om dom behöver gå på toa.. ;)

ElmerKrudd
0

#2 JAg har trott att det kan vara så också men.. Han går ju aldrig på toan.. Han bara lägger sig och sover :P

¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤

[Taxie]
0

Min kanin krafsar på magen och ska rycka upp tröjan med tänderna. Har råkat fått ett nyp en gång.

[Mi-rand-a]
0

Min hona krafsar när hon vill gå på toa eller något annat och min hane krafsar bara för att han blir irriterad på kläderna fast de gjorde han mest när han var mindre :p

[Sara-]1
0

Min ena hane gör oxå så. Han krafsar och biter och drar i mina kläder eller någon filt. Vet inte riktigt varför han gör så brukar bara säga till han o putta bort han när han gör så :p

LisaKanin
0

#3 när de krafsar och sen slänger sig ner och somnar så har de krafsat för att bädda åt sig! Så gör mina i buren eller på golvet ibland Skrattande. Jag tror att de försöker "bädda" i ens kläder ibland, de känner att det är gosigt men jag tror inte direkt att de vet var vi slutar och kläderna börjar. De ligger på nåt och där bäddar de.

juliafrojd
0

#3 ok, de gör mina ;)

impo123
0

En av mina kaniner gör också så men han gör det för att få uppmärksamhet om det inte är täcket för då biter han och har sig. Vet inte riktigt varför men jg tror han gör så för att bädda eller något…

// jennifer

Dipsie'n'Poo
0

Mina gör så när de har tröttnat och vill ner från famnen. :P

/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.seHjärta