Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 809 ggr
Mannez
0

Hur stor chans?

Hej, parade min ena kaninhona igår, blir hennes tredje kull. Första gången hon blev parad så kom det inga ungar, de andra två gångerna gjorde de det, då blev hon parad ca. åtta gånger lyckade parningar varje gång. Men nu undrar jag hur stor chans det är att hon blir dräktig denna gång? Hon var brunstig och la sig ner direkt, de gick ihop i en timme (hade såklart uppsikt över dem). Det blev i alla fall minst 10 lyckade parningar. Kan tillägga att hon bor i ett rum där lampan är tänd hela dagarna, så ljuset bör ju påverka att det är större chans att hon är dräktig? Men som sagt, hur stor chans tror ni att det är att hon är dräktig nu?

Hälsningar Amanda och kaninerna

dermot
0

Är det hennes tredje kull i år? Hur gammal är hon?

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Mannez
0

1# Nej inte i år, hennes första kull fick hon är hon var 7-8 månader (förra vintern), den andra under sommaren i år, så det har gått ungefär ett halvår mellan varje kull. Hon är runt 1,5-2 år.

dermot
0

#2 Okej, det är svårt att säga, du får väl vänta och se. Är nog mitt bästa råd. :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

tilde&twix
0

Ingen aning, är inte så erfaren rent praktiskt taget när det gäller PARNING då jag inte tagit min första kull ännu, men eftersom att kaniner i sin natur parar sig och får ungar under våren och sommaren då det är som mest ljus så tror jag att det kommer gå bra. Tänk bara på att släcka minst två timmar om dagen så att det blir lite mer naturligt så att säga.

Stort lycka till iallafall, ser fram emot att följa den ev. kullen!

Med Vänliga Hälsningar ♡ Tilde & djuren ♡ Innehavare av Fairytales Kaniner

Mannez
0

4# Tack!