Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 1089 ggr
moonii
4

Kaniner utlånas/säljes

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag funderar på att låna ut mina 3 kaniner i 2 år framöver pga. att jag ska jobba utomlands 2 år. Det är 3  okastrerade hanar, väldigt snälla allihopa.

Jag vill att de hamnar hos någon som engengerar sig MYCKET. Jag vill inte att de ska sitta i en vanlig kaninbur. Jag vill att de ska ha MYCKET utrymme och mycket miljö omväxling. Jag själv skulle inte vilja sitta i en liten bur dag efter dag, och inte ha något att göra förutom att äta, sova, äta sova. Ja.. ni fattar poängen.

De finns just nu i Hagfors - Värmland, men jag kan tänka mig att skjutsa dom om det är långt att köra. De behöver inte hamna i samma hem förståss. Om allt funkar bra kan jag eventuellt tänka mig att sälja dem, om intresse finns.

Bild å Cherry:

moonii
1

Nomnom :)

moonii
0

Jimmy :)

moonii
0

Jimmy :)

moonii
0

*Puff* :)

moonii
0

Putt :)

moonii
0

Puttar igen… Kan tänka mig att sälja dem vid intresse…

moonii
0

Puttar en sista gång…

Mannez
0

Ett tips?, berätta lite mer om varje kanin. :)

Hälsningar Amanda och kaninerna

Lillhems Kaniner
0

Madagaskar hermelinen, är den märkt i örat, stamtavla? den borde gå o få sålt rätt lätt i såna fall, finns inte så mkt madagaskar hermeliner o kaninen ser fin ut :)

Ph77
0

De är alla kastrerade så varför skulle man vilja köpa den med stamtavla?

ph77

[Sara-]1
1

*10 det står ju att den är okastrerade?

moonii
0

Åh, tack för tipset! Kanske kan vara en bra ide :)

Jag har precis hittat ett tillfälligt hem till NomNom.

Cherry och Jimmy är dock kvar.

Jimmy vill jaghelst bara låna ut i 2 år och sedan få honom tillbaka. Jimmy var min första kanin och han är idag 5 år. Fick honom vid 6 månader och då hade han knappt blivit klappad eller hanterad överhuvudtaget. Han var väldigt rädd i början men efter ett tag blev han världens tamaste kanin. Hade hans burdörr öppen så att han kunde hoppa ut när han ville. Han var rumsren och sov alltid vid fotänden av min säng. Just nu står han i samma rum som de 2 andra hanar och det tycker jag är lite tråkigt då han just nu inte är rumsren och han får bara komma ut ur buren var 3:e dag (de turas om). Han är otroligt snäll och söt och han är en av mina bästa vänner. Vill därför gärna få honom tillbaka om 2 år.

Cherry är en avkomma till Jimmy. Han är 1,5 år. Han är väldigt pigg och älskar att skutta runt i rummet. Han är väldigt liten, mindre än både mamman och pappan. Han är trevlig och kommer gärna och kollat läget om man sätter sig ner. Han tycker dock inte om att någon lyfter upp honom. Han får lite smått panik och kurrar ihop sig. Vid intresse går det att köpa honom.

Vill gärna att de hamnar hos någon som kan ha dem lös i rummet (öppna burdörren). Just nu är de inte rumsrena men jag tror det beror på att det är 3 hanar i samma rum. På sommaren har jag haft dem i stora gallerburar på 10 kvadratmeter och det har varit väldigt uppskattat…

moonii
0

#9 Jimmy har ingen stamtavla och är inte heller märkt i örat…

moonii
0

Cherry

moonii
0

jimmy