grönsaker och frukt
vad ger du för grönsaker/frukt till dina kaniner?

Banan är en favorit här hemma, i alla fall hos tjejerna :)
Ger annars gurka, sallad, äpple, morot, paprika, gräs & massa annat. Finns en bra artikel om det tror jag.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Sallad, äpple, morot … osv ;) Och så får de gräs, torkat bröd, knäcke, grenar men det räknas väl inte som grönsaker;)

Självklart ger jag det! Och hoppas att alla andra gör det också.
Finns en artikel om ciss säger :)
Massa olika :D
- Mvh Emma
oj.. en massa olika.. morot, gurka, paprika, majs, äpple, päron (små mängder), banan och mkt annat…

En massa olika här med, tex så brukar hon få morötter, vitkål, persilja, äpple, gurka, sallad, tomat och mycket mer. Hon får det som finns hemma helt enkelt :D Ibland finns det vitkål och annat hemma, ibland bara morötter, olika.
Och självklart får hon gräs, hö, knäckebröd och massa annat men det hör ju inte till grönsaker eller frukt =D
Massa olika!! Banan, gurka, äpple, broccoli (lite) gräs, paprika, tomat, sallad m.m m.m! Det enda de inte gillat hittils är morötter. Det tycker dom är äckligt :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

tomat, morot, gurka, ibland lite sallad. men han äter hellre knäckebröd än frukt och grönt.
de som finns hemma hehe morot oftats annars potatisskal .. gräs såklart…sallad och gurka ger jag till marsvinen … :)
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower

#9 Va? Bara som godis väl? :-) Marsvin MÅSTE ju verkligen ha grönsaker med c-vitamin i dagligen, då de inte kan tillverka det själv. Så gurka och sallad funkar bara som godis. :-) Grönsaker som morötter, vitkål, paprika, dill, persilja mm ska de ha :D
ja såklart .. hehe
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower