Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 465 ggr
aurora97
0

grönsaker och frukt

vad ger du för grönsaker/frukt till dina kaniner?

ciss
0

Banan är en favorit här hemma, i alla fall hos tjejerna :)

Ger annars gurka, sallad, äpple, morot, paprika, gräs & massa annat. Finns en bra artikel om det tror jag.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

[Niike]
0

Sallad, äpple, morot … osv ;) Och så får de gräs, torkat bröd, knäcke, grenar men det räknas väl inte som grönsaker;)

KajsaM
0

Självklart ger jag det! Och hoppas att alla andra gör det också.

Finns en artikel om ciss säger :)

KvirrZ
0

Massa olika :D

- Mvh Emma

Sosso
0

oj.. en massa olika.. morot, gurka, paprika, majs, äpple, päron (små mängder), banan och mkt annat…

Chippers
0

En massa olika här med, tex så brukar hon få morötter, vitkål, persilja, äpple, gurka, sallad, tomat och mycket mer. Hon får det som finns hemma helt enkelt :D Ibland finns det vitkål och annat hemma, ibland bara morötter, olika.

Och självklart får hon gräs, hö, knäckebröd och massa annat men det hör ju inte till grönsaker eller frukt =D

Tina-A
0

Massa olika!! Banan, gurka, äpple, broccoli (lite) gräs, paprika, tomat, sallad m.m m.m! Det enda de inte gillat hittils är morötter. Det tycker dom är äckligt :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

fridak
0

tomat, morot, gurka, ibland lite sallad. men han äter hellre knäckebröd än frukt och grönt.

L8sson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

de som finns hemma hehe morot oftats annars potatisskal .. gräs såklart…sallad och gurka ger jag till marsvinen … :)

Chippers
0

#9 Va? Bara som godis väl? :-) Marsvin MÅSTE ju verkligen ha grönsaker med c-vitamin i dagligen, då de inte kan tillverka det själv. Så gurka och sallad funkar bara som godis. :-) Grönsaker som morötter, vitkål, paprika, dill, persilja mm ska de ha :D

L8sson
0

ja såklart .. hehe