Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 306 ggr
LisaKanin
0

Rymlingar ätit upp öronpropp!

Fick just veta av särbon som har hand om kaninerna en vecka att de hade rymt genom avspärrningen med kompostgaller och någon av dem har ätit upp en halv öronpropp. Kan det vara farligt??

Ambellah
0

Är du säker på att kaninen åt upp det?
Mina kaniner har tuggat på plast en gång men dem sprang runt med det men åt inte upp det :)

Mvh Alice och Morpen :)

bustjejen
0

Är du säker på att kaninen har ätit den?

En öronpropp sätter ju lätt stopp i tarmen, men isåfall märker du om kaninen blir dålig.

Jag såg ett djurprogram häromdagen, där en iller (tror jag det var) hade svalt en hel öronpropp. Jag kommer tyvärr inte ihåg vilken behandling den fick.

LisaKanin
0

Nej inte säker det var särbon som skrev att de hade "ätit upp en halv öronpropp". Den är ju antagligen avtuggad men var den är, i magen eller nån annanstans, vete sjutton. Dom hade haft riktigt kul, han kom upp imorse och då hade de fått upp kompostgalleravspärrningen, tuggat på en sladd (inget hände som tur var, de hade "bara" skalat den!!), hoppat runt i soffan där de inte får vara och satt båda två under soffan där de absolut inte får vara. Och tuggat på öronproppen.

Bara att kolla om magarna sköter sig normalt då, antar jag. Borde inte bli stopp även om de tuggat i sig den om de tuggat ordentligt Obestämd och den inte är i en hel bit.

[Mi-rand-a]
0

Tror inte de är någon fara då mina lyckats äta lite vad som helst men håll koll.