Lejonhuvad dvärgvädur?
Tänkte bara höra med er som är lite mer kunniga på kaniner, har nyligen fått mig en liten Gandalf och jag tror att han är en lejonhuvad dvärgvädur men är inte helt hundra. Vad tror ni? =)
Ursäkta den dåliga bildkvaliten men tog med mobilen :P
¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤
Han ser ut som det ja :D Men kan ju vara annat med i, t.ex dvärgvädur (är egen ras), lejonhuvad kanin eller vad som i :)
Men ser ut som en lejonhuvad dvv :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1 Tack för svar :)
Tyckte det jag med när jag har kollat på bilder på andra kaniner med tanke på de hängande öronen och "manen" :P Sen är han bara sju veckor så jag vet inte om öronen brukar ställa sig på dom när dom blir äldre?
Vad tror ni färgen kan vara? =)
Fortfarande dålig bildkvalitet men hoppas färgen syns lite bättre här :)
¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤
#3 men gud vilken sötnos! :P
Lite ot kanske men vad använder du för burmaterial? Jag har spån nu men tycker att det fastnar så himla mycket i hans päls och eftersom han är ute och stutsar lite som han vill med katterna i lägenheten så blir det spån precis överallt :P
Finns det något annat man kan använda istället för spån?
#4 Tack hihi :D
Jag har spån sedan halm ovanpå :) Hjälper på henne i alla fall :D
Vissa har mattor i buren, dock måste man se till att kaninen är rumsren plus inte gnager på dem.
Hampaströ
Easyströ
Torv/torvmix (dock bäst ute) :D
#5 Okej :) tyvärr kan vi inte ha halm då min sambo reagerar på det.. :/ Får se hur vi gör med det :P Får se till att rensa pälsen lite på honom innan han kommer ut tills vidare ;P
#6 Ok vad tråkigt hmm..
Ja får du göra :)
Brukar man känna ryggraden och revbenen på unga kaniner?