Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 420 ggr
annaforsgren
0

Hur bli det då?

Om man tar en hona, parar den snabbt med en dvärgvädur t.ex  .. sen direkt efter så parar man honan med en hermelin t.ex  hur blir det då?  Blir det när hon föder olika raser? eller blir det kaninungar med den första hon parade sig, eler går det överhuvudtaget att para en honkanin med två hanar sammtdigt?Flört  En liten tanke jag hade i mitt huvud bara.

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

myriis
0

Wow, intressant fråga.. Vet faktiskt inte.. Om bara en PARNING "tar" så blir det ju dem ungarna.. Men om första parningen tar, kan hon verkligen ha två kullar i magen samtidigt?

callo
0

Ja, jag har iaf hört om kaniner som haft två kullar i magen. Fast då skedde det inte samtidigt, och kullarna anpassades efter varandra så att det inte blev så många.

En person köpte en kanin från uppfödaren och den hade parats samma dag medvetet för att få ungar, ca. två veckor efteråt rymde den men kom tillbaks samma dag. Iaf en månad efter köpet kom ungarna som planerat men dem var bara 2-3 st. Två veckor senare kom det tre vildkaninungar!

Dem hade alltså legat i magen samtidigt, nu var det ju inte medvetet att det skulle bli såhär och det är nog ngt man aldrig ska utsätta sin kanin för. Jag tror dem lämnade dem första ungarna till en surrogat mamma så det inte skulle bli för mkt och att dem nya ungarna också skulle få chans att få mjölk.

Tina-A
0

*putt*

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

annaforsgren
0

putt*

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Sosso