Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 411 ggr
ElmerKrudd
0

Ändras pälsen?

Har precis skaffat mig en liten kille på 7/8 veckor, dvärgblandning. Vad jag undrar nu är, har dom "bebis-päls"?

Är kaniner "mer" allergiframkallande som bebisar? Vet ju att det är så med kattungar.

Tacksam för svar :)

¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤

ElmerKrudd
0

Kanske borde förtydliga: byter dom päls? Tappar dom pälsen dom har när dom är små och får "vuxen-päls" ? =)

¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤

[Luppa]
0

Ja, det gör de. Vet inte om bebispälsen är mer allergiframkallande.

Fridaaaa
0

Ja det gör dem, men tror inte det är skillnad med allergin.
Aldrig hört det på katt heller, tror inte det stämmer

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

ElmerKrudd
0

#2 okej :)

#3 Min pojkvän är mer allergisk mot kattungar medans han inte alls känner av våra vuxna katter :)

Fridaaaa
0

#4 Fast bara för att han är det, betyder inte det att det är så överlag,
Finns t.ex dem som tål korthåriga men inte långhåriga och tvärtom :)

ElmerKrudd
0

#5 Nä men de flesta jag känner som är allergiska reagerar mer/snabbare på kattungar :P

Fridaaaa
0

#6 Här är det ingen skillnad alls, mer än att dem tål kastrerade katter bättre då dem har ett helt annat kvalster :)

ElmerKrudd
0

#7 Hehe okej, ja alla reagerar säkerligen olika på olika saker :P

Fridaaaa
0

#8 Ja precis :)