Ont ?
Nu börjar jag bli fundersam . Min kanin Zoie har brutit av nageln på baktassen . Hon piper och bits om man tar på tassen
Snälla svara snabbt är orolig :(:(
Är det bara klon eller är det även pulpan?
Om det är klon så får du försöka klippa av den och trycka på blodstoppande.
Men har det gått av i roten av klon vid pulpan. Så bör du kontakta veterinär så de får titta på det.
Ev. så får de då söva henne och ta bort klon. Annars är risken att det blir en infektion eler böld.
/Elisa
Tycker du kan uppsöka veterinär och så får de ta en närmare titt.. Låter inte så kul det där.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Kom på att det heter klon .. Glömmer hela tiden bort det ^^ klon är 2 millimeter lång mindre än 1 centimeter iaf .
det är nog pulpan för annars skulle hon väl inte pipa när hon tar på henne där?
??
#5 Pulpan är blodådern som sitter längs in på klon. Den brukar vara omkring en halv cm lång eller liknade. Klipper du i pulpan eller att klon går av så blöder det och gör ont.
Det är därför viktigt att klippa klorna på kaninen så de inte får problem med för långa klor som då lätt bryts av.
/Elisa
Okej vi ska ta med zoie och dom ska få kolla på klon
Låter bra. Skriv hur det gick hos veterinären.
/Elisa
Hoppas det går bra :)
- Mvh Emma
Håller tummarna för er!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Håller tummarna :)
Min kanin har brutit av klon längst in. Vi stoppade först och främst blodet, sen löste det sig själv med burvila några dagar.

Det går nog bra, ska du se. :)

Det skall nog bli bra för lilla Zoie :)
nu är hon bra :)

Hur kunde hon bryta nageln?
Jag har hoppat med hon mycket på sistone så kanske därför ?
#17: Då måste hon nog slagit i. Ibland har mina kaniner hoppat tre dar irad och dem har inte brytit en klo..
För Roxy var det att dumma matte varit så slarvig med kloklippning, så dem hade blivit alldeles för långa!

det är bara att låta bet vara för klon kommer att väcksa ut igen
Det beror lite på var brottet på klon var någonstans. Är pulpan borta helt så är det inte säkret klon växer ut. Eller så växer den ut defekt.
/Elisa