Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 257 ggr
myriis
0

Hmm?

Shadow är vääldigt krånglig kanin.. Vet inte riktigt hur jag ska göra, så nu får ni hjälpa mig.. ;P

Han har sin bur (egentligen är det ett skåp som jag har gjort om till en bur) Iallafall brukar det vara öppet till rummet, så att han kan gå ut. Han har inget somhelst intresse för det! Jag får inte lyfta ut honom heller då blir han skiträdd och någon gång har han bitit.
Nu på senare tid har han vågat sig kanske tre steg ut ur buren, för att kuta in senare. På tre dagar har han inte varit ute nu då, så att han går ut några steg är bara ibland..
Han är jättetrygg i buren, då tvättar han sig, äter m.m Någon gång har jag fått tag i honom, och han är supersnäll i knät.

Hur ska jag få ut honom? Det funkar inte att locka med grönsak, det är han heelt ointresserad av.

[Quellii]
0

Du måste helt enkelt ha tålamod, det kan ta hur länge som helst nästan, man vet ju aldrig om han har blivit skrämd, dessutom har han ju varit lös så han knaske inte tycker om stora ytor utan vill ha en trygg fast punkt :)

myriis
0

#1: Jo precis, tror dock aldrig jag har haft en svårare kanin än honom. Det är heeelt omöjligt att ta ut honom! Det går liksom inte. Han har suttit i sin bur i två veckor = ingen Motion..

[Quellii]
0

#2 Aa, det är klart, men det är bara att ta det försiktigt, kanske avskärma en del av rummet osm den ska gå ut till? Så att det inte är en hel öppen yta menar jag :)

myriis
0

Intressant förslag, förstår hur du tänker. Ska pröva med det, tror jag.. :) Tack för tipset!

[Quellii]
0

Gör det ;D

Tina-A
0

Jag tror också på att ge honom en mindre yta. Många tycker det är lite läskigt med för stora ytor och han verkar ju redan lite rädd av sig..!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

KvirrZ
0

Stora ytor är läskigt, Isaac höll sig alltid på samma ställen utanför buren, sen tog han ett steg ifrån..och sprang tillbaka..två steg ifrån…och sprang tillbaka. Så höll han på, nu vågar han springa över hela golvet :)

Shadow kanske inte vill gå ifrån sitt hem(buren) för att en gång så kom han ju aldrig tillbaka till sitt förra(när han sprang iväg) Han kanske vill hålla sig vid buren så han vet var han är eller något :P

- Mvh Emma

tilla_best
0

Jag tror att du måste ta ut honom ur buren i minst en timma och sätta ner honom på golvet och stänga buren så att han inte kommer in för att han ska kunna känna sig trygg utanför buren också.

annaforsgren
0

du kan ta in en transportbur och när han går in där så stänger du dörren till den, sedan bär du ut honnom till en liten Hage t.ex så han får lite Motion. (om det funker;O)

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus