Hane som brummar?
Min hane på ca 4 månader brummade häromdagen. Han var lös inne och jag var bredvid honom (precis som jag brukar). Han var inte rädd eller aggressiv (det är han iof aldrig)- dessutom var det inget nytt "revir" för honom då jag alltid har honom lös där. Läste att det var något parningsljud men han har ju inte parat sig med någon

svårt att säga vad det riktigt är men brum brum ljudet brukar just vara ett parningsljud.
/Hälsningar Bea och kaninerna
Uppfödning av rex hermelin
Hanar låter så även fast dom inte parat sig, dom vill para sig och brukar låta så samtidigt som dom hoppar i cirklar runt en och visar på så sätt att dom gillar en :)
#2 Han uppvaktar dig helt enkelt. Hanar behöver inte ha parat för att veta hur man gör. De är ju kaniner 
Du har just nu fått en pojkvän!! ;)
Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.
#0 Hehe, parningsljudet eller rättare sagt uppvaktningsljudet. Om du sitter ner kanske du finner din kanin springande runt dig i cirklar för att sedan hoppa upp på ryggen och sedan ner och fortsätta i cirklar, så brukade ena min hane göra. Han brukade uppvakta mig när jag var i hans rasthage och matade honom. :)
Detta ljud gör hanarna relativt ofta det är ett ganska dovt ljud.
#1+2+3+4+5 Tack för era svar!
Haha, uppvaktad av en kanin, alltid något
Jag har inte suttit ner så mkt med honom på sistone eftersom han blivit lite vild av sig, utan brukar låta honom skutta fritt i utvalda rum. Men är jag där, så svansar han kring mina ben- osäker på om det är rent tiggeri, då han är en matglad liten herre
. Han har iaf vuxit till sig "mellan benen" sen jag kollade sist, så jag är övertygad om att han är könsmogen- han luktar ju lite "fränt" mellan benen, gör kaniner alltid det?
Puttis, ang den lite fräna lukten. Det känns ju bara om jag luktar nära, annars känns det inte. Luktar alla kaniner, eller endast (okastrerade) hanar?