Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 504 ggr
tilde&twix
1

Uppfödarnamn - Hjälp!

Jag & min kompis ska börja vår uppf. på hobbynivå nu till våren och vi börjar planera så smått. Vi ska föda upp fluffiga blandraskaniner med angora & teddyvädur i sig. Behöver hjälp med namn. Kan inte komma på något. Bor i sydliga skåne.

Med Vänliga Hälsningar ♡ Tilde & djuren ♡ Innehavare av Fairytales Kaniner

Ph77
0

Du behöver inte ha något namn förrens efter tre års verksamhet. Har ni kontaktat SKAF?

ph77

Zakarias
0

Ska ni para angora med teddyvädur? Kommer bli enkelmanade kaniner med svajjiga öron då :P

Zakarias
0

#1 Dem vill bara ha hjälp med namn. Inte registrera det. Och så kommer dem ju hålla på med blandrasavel, så registrera det går ju inte :)

Brandy
0

Jag tycker det är fint med ett namn som härstammar från basen till kaninuppfödningen. T.ex. din gatans namn eller området ni bor på/by. Bor du och din väninna på olika adresser kan ni kombinera dessa namn. 

Exempelvis: Jag håller på att börja med kaninuppfödning och jag kallar min gård för Silent hills kaniner. Glad Mitt bostadsområde heter Marieberg. Men eftersom jag är sjukt förälskad i filmen och spelen "silent hill" och kaniner är rätt "silent" (tyst på engelska) och hill som betyder berg/kulle tycker jag att namnet var passande. Lycka till- låt fantasin flöda!

tilde&twix
0

#2 Flickan på bilden är bla. mellan dessa, sedan kommer vi att para henne med teddysar.

#4 Åh, tack! Jättebra förklaring.

tilde&twix
0

Om det ligger i ert intresse så har vi nu kommit fram till namnet Teddytösernas Kaninuppfödning. I Skåne är töser = flickor. Alltså Teddyflickornas. Teddy kommer från rasen och tösernas är då för att vi är två tjejer som i nuläget endast har honor.

Zakarias
0

#5 Okej :)