Vad för pellets?
Hej. Jag sitter och kollar lite på olika pellets-sorter. Har en här hemma som slutat säljas så måste hitta nån bra och inte allt för dyr.
Jag har en kanin hemma som har väldigt känslig mage och är sjuk. Tänkte mig något bra för henne, samt att jag vill att pelletsen är bra för pälsen eftersom många av mina kaniner är lejonhuvade till utställning så man vill ju ha dom lite "finare". Men jag kan ju tänka mig att det blir dyrt om man har dessa kraven, men man kanske kan ha en "vanlig" pellets och ge dom bara någon tesked utav den "bättre" pelletsen? eller vad tycker ni?
Kollat lite på teddytassen och animail, vill helst köpa från animail. Men vad råder ni för pellets därifrån? :)
tänke: http://animail.se/cuni-nature-2-5-kg.html, om jag ger alla kaniner en tsk var av denna samt lite annan vanlig pellets.
Denna ska vara bra :)
Ska testa den på mina :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1 okej tack. Tror du de går att ge en mindre mängd av den och mer av den billigare varianten? :)
Men den ska vara bra för både päls och magen då?
#2 Om din kanin har känslig mage tror jag inte du bör blanda fodret till just den kaninen, utan kör på ett foder oblandat så ser du ju skillnaden, förutom vid övergången då du blandar. Fodret är bra för päls och mage, men alla kaniner är helt olika, men jag rekommenderar det.
Okej. Men då blir de så att jag provar den. Tack :)
#4 Hoppas magen bättrar sig :)