Söker fodervärd!
Hejsan!
Jag söker nu födervärd till min hermelinkanin Uni i några månader… Är det någon som har tid att ha henne under vissa dagar? Jag har fullt upp med skolan + att jag måste hålla koll på en dräcktig kanin i stallet… :/
I december åker jag bort och då ska min kompis vara kaninvakt… Jag åker den 23 och kaninerna flyttar till min kompis dagen innan dvs den 22 dec.
Jag söker alltså fodervärd från och med: Så snabbt som möjligt
Till: den 22 dec.
Maila mig på bea98@live.se
eller pma mig här!
Kaninen finns i stockholm på värmdö! (ute kanin, 1år, hermelinkanin rex, namn: Uni)
/Hälsningar Bea och kaninerna
Uppfödning av rex hermelin
Vet du vad, Uni klarar sig någon månad med mindre stimulans/uppmärksamhet. Värre om hon ska behöva flytta och bli stressad av det.
#1 Fast jag tror inte att hon vill bli sittande i en bur i en månad :/
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
#2 Hellre det än att bli stressad för att hon blir flytta fram och tillbaka mellan fodervärden och TS…
+ att det finns helger. Fodra varje kväll, ge en liten klapp och kolla så hälsan är bra. Och på helgerna kan man ta en stunds rastning. EN kanin DÖR inte av att ta det lugnt den tiden. Om inte jag minns fel är hennes bur ca 120x60x60 cm i storlek också = inte minimått. Så för en liten hermelindam är det rätt rymligt.
Större risk att kaninen faktiskt DÖR av stressen som kan orsakas pga fläng fram och tillbaka.
#4 ok, tack! ;)
/Hälsningar Bea och kaninerna
Uppfödning av rex hermelin
Jag håller med #4, det är inte speciellt svårt att slänga in lite mat och kolla så kaninen mår bra.