Kanin iFokus

Kanin

Etikettkullplanering
Läst 389 ggr
Mannez
0

Ny intressekoll

Gör en ny intressekoll för den kommande kullen eftersom det blivit lite ändrade planer, vi ska nämligen försöka para imorgon. Om honan inte skulle vara brunstig sker PARNING förhoppningsvis den kommande veckan, ärligt talat så skulle det inet förvåna mig om hon inte är det, men man får väl hålla tummarna.

Andledningen till att jag väljer att para såhär dags på året är dels för att jag inte har någon planerat det kommande månaderna och det är mysigt att ha kaninungarna medan det är kallt, mörkt och dystert ute. Sedan så har jag inte riktigt tid för en kull i vår/sommar som det ser ut nu.

Jag vet att det kan vara svårt att få sålt på kaninungar så här års, men jag har redan några intresserade, samt skall jag behålla en del. Har även extra burar till hands ifall det blir några kvar.

Syftet med kullen är att få fram mysiga och sociala kaniner för hoppning och kel.

Nu till de blivande föräldrarna.

Blivande mammans namn: Bella

Bella är en mycket trevlig tjej, lite reserverande i buren men verkligen supermysig. Hon är matglad och jag har precis börjat hoppa henne och det går toppen. Hon är korsning mellan dvärgvädur och lejonhuvad kanin, färg: svart/vit zobeljapan. Bella är ca. 1 och ½ år, hon har haft 2 kullar tidigare och dem skötte hon galant.

Blivande pappans namn: Ringmurens Neo

Neo är min bästa kanin, man får verkligen göra vad man vill med honom och han är otroligt social. Han är som en liten teddybjörn. Han har nyligen haft sin tonårsperiod, märkte inte så stor skillnad på honom. Han blev bara lite irriterad på mig när jag luktade annan kanin, speciellt hane. Men detta "problem" finns inte längre. Neo är verkligen superhärlig, han blir lätt avundsjuk för att alla skall ju mysa med honom först. Han har visat stort hoppintresse, hans mamma och pappa är bra hoppkaniner. Han är utav rasen lejonhuvad dvärgvädur och i färgen zobel blå. Han är runt 6-7 månader.

Har ni några åsikter och annat ber jag er att höra av er via PM, vill hålla denna tråd så fri ifrån OT som möjligt.

Ungarna kommer kosta 200 kr, tingningsavgiften är 50 kr. De kommer finnas på gotland, men transport brukar alltid lösa sig.

Bilder på det blivande föräldrarna kommer strax.

Hälsningar Amanda och kaninerna

Mannez
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Blivande mamman:

Mannez
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Blivande pappan: